همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه چین بار دیگر ضمن حمایت از برجام، ادعای هرگونه معامله پکن و آمریکا بر سر ایران را تکذیب کرد.

گنگ شوانگ

به گزارش ایرنا یک خبرنگار خارجی امروز سه شنبه در نشستی خبری از 'گنگ شوانگ' پرسید؛ آیا درست است توافق تجاری چین و آمریکا حاوی مفاد محرمانه ای مانند «تعهد چین برای کاهش واردات نفت از ایران» است؛ سخنگو پاسخ داد «چنین چیزی را تاکنون نشنیده و نمی دانم شما این موضوع را از کجا شنیده اید».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به سئوال دیگر همین خبرنگار که پرسید دیدگاه چین در باره ادامه فشارهای آمریکا بر ایران چیست، گفت: توافقنامه هسته ای سال ۲۰۱۵ ایران یک توافق چند جانبه و تایید شده توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد است که باعث حفاظت از رژیم بین المللی منع گسترش تسلیحات هسته ای و صلح و ثبات در شرق خاورمیانه خواهد شد و باید به طور موثر اجرا شود.

وی ضمن قدردانی از ایران به خاطر پایبندی دقیق به توافق برجام اظهار امیدواری کرد که همه طرف های برجام به طور مشترک این توافقنامه را رعایت کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: چین همواره خواهان حل و فصل اختلافات از طریق گفت و گو و مشاوره بر اساس احترام متقابل است.

گنگ شوانگ تاکید کرد که کرد قدرت های بزرگ خارج از منطقه در راستای صلح خاورمیانه باید بیشتر تلاش کنند و از اعمالی که منجر به افزایش تنش های منطقه ای می شود، خودداری کنند.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: حفظ برجام در درازمدت باعث تامین منافع مشترک جامعه بین المللی می شود.

کد خبر 439642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha