شهردار تهران گفت: وضعیت سلامت شهروندان تهرانی خیلی خوب نیست. علت اینکه ما سه‌شنبه‌های بدون خودرو را انتخاب کرده‌ایم، اهمیت قائل‌شدن برای سلامتی است.

حناچي

صبح جمعه همایش پیاده‌روی خانوادگی بازنشستگان شهرداری تهران با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، مهدی نادمی مدیرعامل سازمان بازنشستگی،  علی نوذرپور شهردار منطقه۲۲، مجید رباطی رئیس سازمان ورزش و جمعی از بازنشستگان در حاشیه دریاچه خلیج‌فارس برگزار شد.شهردارتهران در این همایش با اشاره به اینکه هم‌اکنون دخل و خرج شهرداری تهران به هم نمی‌خورد، تصریح کرد: بی‌تردید در این شرایط نمی‌توانیم فضاهای شهری را به حراج بگذاریم چراکه با انجام این کار دیگر شهر جای زندگی نخواهد بود.

به‌گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی به ۲لایحه ارزش افزوده و درآمدهای پایدار که در دولت در حال بررسی است، اشاره کرد و افزود: قطعا با تصویب و ابلاغ این ۲لایحه تأثیر بسزایی در وضعیت درآمدی و منابع مالی شهرداری‌ها خواهیم داشت. تلاش می‌کنیم خدمات رفاهی برای‌ شاغلان و بازنشستگان مجموعه شهرداری به شکل مطلوبی ادامه یابد.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در آغاز دوره پنجم مدیریت شهری نظرسنجی انجام شد و طی آن شهروندان آلودگی و ترافیک را مهم‌ترین دغدغه خود خوانده‌اند، افزود: اگر امروز این نظرسنجی تکرار شود، قطعا مسائل اقتصادی، دغدغه اول شهروندان خواهد بود اما در این حوزه ما تعیین‌کننده نیستیم، اما می‌توانیم به‌گونه‌ای عمل کنیم که به مشکلات اقتصادی دامن نزنیم و مجموعه را از تلاطم‌ها صیانت کنیم. حناچی تصریح کرد: کمک دولت در بودجه سالانه به شهرداری تهران ناچیز است، لذا شهرداری تهران باید به‌گونه‌ای عمل کند تا در تأمین منابع مالی خود از محل‌های صحیح و درست بتواند هزینه‌های شهر را تأمین کند.

شهردار تهران تأکید کرد: سال گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در شهر تهران ۲۰درصد کاهش پیدا کرد. البته باید به این نکته توجه کنیم که ما در شرایط عادی هم ۳برابر حد مجاز جهانی آلودگی هوا داریم. قطعا شرایط آب و هوایی کمک بسیاری برای کاهش ۲۰درصد آلودگی هوا داشته اما تلاش همکاران ما در معاونت حمل‌ونقل و همچنین پلیس راهور بی‌تأثیر نبوده، قطعا جدی‌گرفتن اجرای دقیق معاینه فنی و به‌کارگیری دوربین‌ها برای کنترل آن مخصوصا برای ماشین‌های سنگین در این موضوع تأثیر بسزایی داشته است.

حناچی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به بازنشستگان شهرداری تهران، گفت: یکی از دغدغه‌هایی که مدام از سوی خانواده بازنشستگان مطرح می‌شود، استخدام فرزندانشان در مجموعه شهرداری تهران است. تلاش می‌کنیم سازوکار روشنی برای این موضوع پیدا کنیم اما به این نکته توجه داشته باشیم که ما به دولت قول داده‌ایم که به‌کارگیری نیرو در شهرداری تهران از طریق فراخوان انجام شود که حتما این کار را انجام خواهیم داد ولی از سوی دیگر هم‌اکنون نیروهای شهرداری تهران ۳برابر بیشتر از نیاز این مجموعه است. ما به‌دنبال تعدیل نیرو نیستیم اما تلاش می‌کنیم با سازوکاری ویژه کار بیشتر و مفیدتری را از نیروها داشته باشیم تا بهره‌وری در این مجموعه افزایش پیدا کند.

شهردار تهران در بخش پایانی سخنانش به دغدغه همیشگی خود درباره سلامت شهروندان پرداخت و گفت: امروز به بهانه سلامت دور هم جمع شده‌ایم. وضعیت سلامت شهروندان تهرانی خیلی خوب نیست. علت اینکه ما سه‌شنبه‌های بدون خودرو را انتخاب کرده‌ایم، اهمیت قائل‌شدن برای سلامتی است. اضافه‌وزن، فشار خون و بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی مخصوصا میان زنان آمار بالایی دارد و تغییر شیوه زندگی می‌تواند این فاکتورها را تغییر دهد.

کد خبر 439301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha