یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین – محمد رسولی: هیئت مدیره شرکت یاهو اعلام کرد که پیشنهاد 44.6 میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید این شرکت، غیر واقعی بوده و ارزش واقعی یاهو، بسیار بالاتر از آن است و در نتیجه با این قیمت حاضر به فروش یاهو نخواهد بود.

مایکروسافت روز 1 فوریه طی پیشنهادی از مسئولان یاهو درخواست کرد که با پرداخت 62 درصد ارزش هر سهم یاهو،‌ این شرکت را خریداری کرده تا بتوانند با تمام نیرو به رقات با گوگل بپردازد.

این پیشنهاد در حالتی به یاهو ارائه شده که این شرکت در طول یکسال گذشته روند نزولی شدیدی داشته و همواره در پروژه‌های خود با شکست روبرو بوده است.

این ناکامی‌ها به شکلی بوده که سهام این شرکت به پایین‌ترین مقدار خود در طول چهار سال گذشته که 31 دلار بوده، رسیده است.

اما کارشناسان نظر دیگری درباره این پیشنهاد دارند و معتقدند که این پیشنهاد زیرکانه مایکروسافت، تنها به منظور شکست گوگل نبوده است زیرا با انجام این معامله، عملاً مایکروسافت هیئت مدیره یاهو را در دست خواهد گرفت و چه بسا هر ده نفر عضو آن را تعویض کند تا بتواند ساختار خود را در آن اجرا کند.

به نظر می‌رسد مایکروسافت حاضر است که تا 35 دلار به ازاء هر سهم نیز بپردازد تا به این مهم دست یابد و امکانات و  کاربران یاهو را بدست آورد.

اما گوگل نیز در این بین بیکار ننشسته است و به یاهو پیشنهاد داده که حاضر است برای خروج از این بحران به آنها کمک کند اما جزئیاتی از آن منتشر نکرده  و تنها تمایل خود به همکاری را ابراز کرده است.

بدیهی است که این شرکت نیز از متحد شدن دو غول بزرگ اینترنتی و نرم‌افزاری جهان خوشحال نخواهد شد.

در نهایت مشخص نیست که خبر رد پیشنهاد مایکروسافت توسط هیئت مدیره یاهو  به معنی عدم تمایل به فروش است یا بازار گرمی هیئت مدیره! هر چند از لحن خبر منتشر شده در آسوشیتدپرس که به نقل از سخنگوی یاهو است، نشان از تمایل یاهو به انجام این معامله با مبلغ بالاتر است.

آنها اعلام کرده‌اند که ارزش واقعی هر سهم  40 دلار است ولی مایکروسافت قصد دارد از آب گل‌الود ماهی بگیرد و یاهو را به قیمت ارزان بخرند! به نظر می‌رسد در روزهای آینده پیشنهادها جدیدی نیز ارائه خواهد شد.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 43925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز