جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد رسولی: مایکروسافت دوباره اعلام کرد در صورت تمایل صاحبان یاهو، حاضر است این شرکت را خریداری کند

مایکروسافت اعلام کرد در صورت تمایل صاحبان یاهو، حاضر است این شرکت معروف اینترنتی را با تمام سرویس‌هایش به مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری و به نوعی دو شرکت را در یکدیگر ادغام کند

به دنبال مشکلات اخیر شرکت یاهو و افت شدید سهام این شرکت، مسئولان مایکروسافت نیز  از فرصت استفاده کرده تا بتوانند با خرید یاهو و زیرمجموعه‌هایش، تنها رقیب جدی گوگل باقی مانده و سهم عمده‌ای از بازار اینترنتی را به خود اختصاص دهند.ی اهو که در سال 2007، بدترین سال مالی خود را در طی چهار سال گذشته گذارانده و به نظر می‌رسد در سال 2008 نیز با این رکود مواجه بوده و  حتی در وضع بدتری نیز قرار گیرد. به همین دلیل، مسئولان این شرکت هفته پیش تصمیم گرفتند که 1000 نفر از پرسنل خود را به منظور کاهش هزینه‌ها، اخراج کنند. [یاهو 1000 نفر را اخراج می‌کند]

استیو بالمر، مدیر اجرایی مایکروسافت، طی یک نامه دوستانه به هیئت مدیره یاهو، از آنها درخواست کرد که به منظور رفع مشکلات موجود و رقابت با گوگل، این شرکت حاضر است 44 میلیارد دلار (معادل 62 درصد ارزش فعلی یاهو) را به این شرکت بپردازد تا دو شرکت به همکاری با یکدیگر بپردازند. این نامه باعث جنجال بسیاری در بازار بورس آمریکا شد و سهام این شرکت با 54 درصد رشد به یکباره به 31 دلار رسید (قیمت هر سهم یاهو در هفته گذشته، حدود 21 دلار بوده است). قیمت هر سهم یاهو در اکتبر 2007، 34.08 دلار بود که با کاهش تدریجی و 46 درصدی به نزدیک 21 دلار رسید که در نوع خود امری بی‌سابقه بود.
لازم به ذکر است که سال گذشته نیز مایکروسافت پیشنهاد مشابهی را به مسئولان یاهو داده بود که با موافقت آنها روبرو نشد و بالمر در نامه جدید خود به آن اشاره کرده و مسئولان یاهو را به خاطر نپذیرفتن آن و افزایش مشکلات این شرکت، سرزنش کرده است. بالمر به صاحبان یاهو پیشنهاد داده که 50 درصد پول شرکت را به صورت نقد و مابقی را به صورت سهام مایکروسافت دریافت کنند تا به نوعی شراکت آنها کامل گردد.
هزینه نقل و انتقال سهام یاهو نیز حدود 1 میلیارد دلار تخمین زده شده و از آن جالب‌تر اینکه تنها با اعلام این خبر، سهام گوگل 8 درصد افت کرده است.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 43199

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز