چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین- محمد رسولی: یاهو به دنبال مشکلات مالی و رکود اقتصادی قصد دارد 1000 نفر از پرسنل خود را به منظور کاهش هزینه، اخراج کند.

شرکت آمریکایی یاهو، که یکی از پیشگامان سرویس‌های اینترنتی در جهان محسوب می‌شود،  همواره در کنار گوگل و مایکروسافت به عنوان غول اینترنتی مطرح بوده و رقابت تنگاتنگی را برای جذب مشتری بیشتر با آنها داشته است. اما در طول سال 2007، طرح‌های جذب مشتری در این شرکت با مشکل روبرو شده و اکثر آنها به شکست انجامید، تا اینکه در سه ماهه چهارم سال 2007، تراز مالی این شرکت ، 23 درصد کاهش در سود را نشان داد. این کاهش سود در چهار سال اخیر در این شرکت بی‌سابقه بوده است.

با توجه به مشکلات بوجود آمده، جری یانگ، مدیر اجرایی، خبر از اخراج 1000 کارمند این شرکت داده است و حتی امکان افزایش تعداد اخراجی‌ها در صورت ادامه رکود را محتمل دانست و آنرا راهی برای فرار از مشکلات اعلام کرد. یاهود در حال  حاضر 14300 نفر پرسنل دارد.

یاهو تا سال 2005، رشد سرسام‌آوری داشته و با 50 درصد رشد به 35 میلیارد دلار رسید. پس از آن و به دنبال بالاگرفتن رقابت مخصوصا با گوگل، این شرکت با افت شدیدی روبرو گردید. سهام این شرکت در روزهای گذشته با 10 درصد کاهش ، 2.09 دلار در هر سهم کاهش یافته و به 20.81 دلار رسید.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 43078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز