همشهری آنلاین: باراک اوباما در انتخابات داخلی حزب دموکرات در ایالت‌های واشنگتن، لوییزیانا، نبراسکا و جزایر ویرجین به پیروزی رسید.

به گزارش سی ان ان، اوباما پس از کسب 60 درصد آرای مردمی در انتخابات داخلی حزب دموکرات در سه ایالت فوق طی سخنانی گفت: چالش‌های پیش رو آنقدر گسترده هستند که نمی‌توان با بازیگران قدیمی واشنگتن به همان بازی‌های قدیمی پرداخت و انتظار نتیجه‌ای متفاوت را داشت.

کاندیدای سیاه پوست دموکرات‌ها افزود: مردم می‌خواهند برگی دیگر از کتاب تاریخ آمریکا را ورق بزنند. آن‌ها می‌خواهند فصل جدیدی را در تاریخ آمریکا رقم بزنند.

با توجه به نتایج کسب شده در انتخابات داخلی حزب دموکرات در انتخابات سه شنبه بزرگ در 5 فوریه و پیروزی اوباما در سه ایالت واشنگتن، لوییزیانا و نبراسکا رقابت نزدیکی میان دو کاندیدای اصلی حزب دموکرات، باراک اوباما و هیلاری کلینتون  برای نامزدی نهایی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان است.

اما در جبهه جمهوریخواهان مایکل هاکبی توانست سناتور مک کین پیشتاز انتخابات داخلی جمهورخواهان را در ایالت کانزاس شکست دهد و آنگونه که گزارش شده هاکبی در ایالت لوییزیانا نیز از رقیب خود مک کین پیش است.البته هنوز گزارشی درباره آرای جمهوریخواهان در ایالت واشنگتن منتشر نشده است.

آنگونه که از نتایج اخیر انتخابات داخلی جمهوریخواهان بر می‌آید، پیروزی هاکبی بر مک کین بسیار بعید می‌نماید، چرا که مک کین اکنون با داشتن 714 هیات نمایندگی در کنوانسیون جمهوریخواهان بر هاکبی با 217 هیات نمایندگی پیش است  و بعید می‌نماید هاکبی حتی در صورت کسب 50 درصد آرای مابقی ایالت‌ها بتواند به عنوان کاندیدای نهایی جمهوریخواهان معرفی شود.

اما مک کین در صورت کسب 40 درصد آرا در انتخابات داخلی حزب جمهوری خواه در مابقی ایالات آمریکا خواهد توانست خود را به عنوان نامزد نهایی جمهوریخواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا معرفی کند.

کد خبر 43903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز