مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

تاکنون هیچ یک از مخازن سوخت CNG نه در خودروهای شخصی و نه اتوبوس‌ها، فرایند سختی سنجی را نگذرانده‌‌اند.

اگرچه این مخازن ایمن است و در حوادث مختلف کارایی بالای خود را نشان داده‌است اما براساس استانداردهای جهانی هر ساله این مخازن باید آزمایش‌های فنی را بگذرانند.

مجلس شورای اسلامی چندی پیش  وزارت کشور را موظف کرد تا مسئولیت تست مخازن  2750 دستگاه اتوبوس گازسوز شهر تهران را بر عهده بگیرد، اما هنوز هیچ گونه اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

به گفته حسین بیژنی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس رانی، عمر حدود 600 دستگاه از اتوبوس‌های گازسوز از مرز5 سال گذشته و حداکثر باید هر 3سال یک‌بار تست‌های ادواری  روی مخازن خودروهای گازسوز صورت می‌گرفت و حتی داخل مخازن آنها نیز تمیز می‌شد.

بیژنی در شرایط کنونی استفاده از اتوبوس‌های گاز سوز را با وجود  پاک‌تر بودن نوع سوخت شان مشکل زا اعلام کرد و افزود: در صورتی که اتوبوس‌های گازسوز از استاندارد کافی برخوردار باشند و مشکل کمبود جایگاه‌های سوخت برطرف شود و آزمایش مخازن این اتوبوس‌ها به‌موقع و درست صورت گیرد، به کارگیری آنها در سامانه حمل و نقل بسیار کارا خواهد بود اما با شرایط فعلی هر لحظه احتمال بروز یک حادثه وجود دارد.

وی اظهار داشت: در شرایطی که روز به روز تعداد اتوبوس‌های گاز سوز افزایش می‌یابد، تست نکردن مخازن اتوبوس‌های گازسوز می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد.

کد خبر 43886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز