گروه شهری: تأکید دوباره مدیر عامل شرکت واحد برکاستی‌های دولت در پرداخت اعتبارات تبصره 13 مهم‌ترین نکته‌ای بود که در مصاحبه وی توجه خبرنگاران را جلب کرد.

حسین بیژنی در مصاحبه مطبوعاتی خود همچنین قاطعانه سعی در دفاع از سامانه اتوبوس‌های تندرو داشت.

به گزارش همشهری جابه‌جایی بیش از300 هزار نفر در روز به جای 150 هزار نفر که قبل از راه‌اندازی اتوبوس‌های تندرو در مسیر دپوی شرق تا آزادی صورت می‌گرفت شاهدی برادعای رئیس سابق راهنمایی و رانندگی تهران و مدیرعامل فعلی شرکت واحد اتوبوسرانی در دفاع از این سامانه بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بدهی 60 میلیارد تومانی دولت به شهرداری تهران از ناحیه تعهد پرداخت یارانه بلیت اتوبوس گفت: براساس بخشنامه، دولت در قالب یارانه موظف به پرداخت حداقل یک سوم قیمت واقعی بلیت‌های اتوبوس است (210 تومان قیمت واقعی است ) که متأسفانه هیچ‌وقت پرداخت نشد و به همین دلیل شهرداری به ناچار تا جایی که توانسته به تنهایی هزینه‌هایی که دولت تعهد پرداخت آنها را داشته تقبل کرده است.

وی در ادامه به این دلیل و سایر دلایل از جمله کمبود اتوبوس، خرابی ایستگاه‌های سوخت گاز، تأمین نشدن به موقع قطعات مورد نیاز اتوبوس‌ها از سوی خودرو‌سازان و عمل نکردن دولت به تعهدات خود در تبصره 13 قانون بودجه، در مجموع سرویس‌دهی به مسافران اتوبوس را ضعیف ارزیابی کرد.

بیژنی تمامی قول و قرارهایی که مسئولان ستاد تبصره 13 در جلسات مشترک خود با مسئولان شهرداری، مبنی بر پرداخت سهمیه اتوبوسرانی تهران را عملی نشده ارزیابی کرد و اظهارات معاون عمرانی وزیر کشور، درباره اختصاص سهمیه سال 86 شهرداری و تحویل وسایط حمل‌ونقل عمومی از سوی ستاد تبصره 13 را کذب و صرفا بازی با عدد ورقم خواند.

وی ادامه این روند در سال آینده را موجب تشدید مشکلات حمل‌ونقل عمومی و کاهش کیفیت سرویس دهی به شهروندان در سال آینده دانست.

کد خبر 43484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز