دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

یک زن کانادایی، طراحی جدیدی از حجاب برای زنان مسلمان ورزشکار ارائه کرده تا ضمن حمایت از مسلمانانی که در جوامع غربی با مشکل حجاب مواجه هستند، به اعتراض‌ها هم پایان دهد.

سایت اسلام ‌آن‌لاین خبر داده عبیر عزاوی - یکی از مهندسان اوتاوای کانادا - با اینکه خود حجاب ندارد، طراحی جدیدی را برای به‌پایان رساندن اعتراض مخالفان حجاب در کانادا ارائه کرد.

این حجاب، مخصوص ورزشکاران است و هدف آن حمایت و تشویق مسلمانانی اعلام شده است که با مشکل حجاب در جوامع غربی مواجه هستند. او درباره طرح خود می‌گوید: تعداد زیادی از دوستان‌اش باحجاب هستند اما با این حجاب می‌توانند بدون هیچ مانعی به صورت طبیعی فعالیت کنند.

عزاوی که 24ساله است می‌گوید: شبکه اینترنتی‌ای به نام حجاب برای زندگی راه‌اندازی کرده‌ام که در آن طراحی‌های جدید خود را برای کمک به زنان مسلمان محجبه در جامعه غربی ارائه کرده‌ام و نشان داده‌ام که زنان با وجود حجاب می‌توانند در تمام فعالیت‌های زندگی از جمله بازی‌های ورزشی، کار و دیگر امور، آزادانه و بدون تنگنا
مشارکت کنند.

او یادآور شد: از سوی دیگر مشاهده می‌شود لباس‌هایی که اینک در بازار وجود دارد، اثری از حجاب در آنها نیست. از این رو زنان محجبه در اوتاوا با مشکل مواجه می‌شوند؛ به طوری که هنگامی که زن محجبه‌ای بخواهد لباسی بخرد، بی‌آنکه خریدی کند از بازارها خارج می‌شود؛ چراکه لباسی متناسب با عقاید خود را پیدا نکرده و نمی‌داند در کجا باید این لباس را تهیه کند.

مسئله نبود لباس‌های مناسب برای زنان باحجاب کانادا، تنها مشکل آنها نیست بلکه در ماه‌های اخیر بسیاری از زنان محجبه از رقابت‌های ورزشی به‌علت حجاب بازمانده‌اند و آن را مخالف معیارهای اتحادیه های ورزشی خوانده‌اند.

از این رو عبیر عزاوی این طرح جدید را به منظور برآورده کردن نیازهای زنان مسلمان ارائه کرد که در آن حجابی از پارچه‌های پنبه‌ای ساخته که عرق را به خود جذب می‌کند و تمام موی سر را می‌پوشاند و تنها صورت دیده می‌شود، بسیار محکم است و در هنگام کار و بازی از سر نمی‌افتد.

او گفت: در این طرح نیاز به استفاده از سنجاق برای نگه‌داشتن آن روی سر نیست، که بر اساس معیارهای اتحادیه‌های ورزشی بوده و هیچ خطری ندارد و ورزشکار به‌راحتی می‌تواند از آن استفاده کند. این نوع حجاب برای  انواع بازی‌های ورزشی مناسب بوده و بسیار نرم و لطیف است.

پس از ارائه این طرح، او در نظر دارد  طرح خاص دیگری را به بازار ارائه کند تا دولت با آن موافقت کرده و ضمن سرمایه‌گذاری، دانشجویان را تشویق کند که  تحقیقات خود را کامل و طرح‌های خاصی ارائه دهند. او تاکنون 85نوع از این طرح را به زنان اوتاوا، آمریکا، بریتانیا، بلژیک و سنگاپور از طریق پایگاه اینترنتی خود فروخته است و تصمیم دارد تا بازاریابی طرح‌های خود را توسعه دهد و حتی آن را به بسیاری از ورزشگاه‌ها نیز بفروشد.

کد خبر 43852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز