مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: هتل‌ها در یکی از سواحل ایتالیا مشتاق عمل کردن به تصمیم شورای شهر در تأیید ایجاد بخش‌های کاملا مجزا برای زنان مسلمان در کنار دریا هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس شورای شهر ریچیونه، یک تفریحگاه ساحلی محبوب در ساحل ایتالیا در کنار دریای آدریاتیک در 160 کیلومتری فلورانس، گفته است که آماده تایید تقاضاها برای قراردادن حائل‌های مجزاکننده در کنار ساحل برای راضی کردن شماره فزاینده توریست‌های عرب و مسلمان است.

آتیلیو چنی صاحب  یکی از هتل‌های لوکس این منطقه، هتل بزرگ بینز، در حال برنامه‌ریزی برای گشودن اولین پلاژ اختصاصی زنان در شهریور ماه در بخشی از کنار دریا به مساحت هزار متر مربع است و نیز  قصد دارد  در فصل آینده در سواحل مجزاتر در حاشیه شهر پلاژ وسیعتری بر پا کند.چنی همچنین گفت که قصد دارد تبلیغاتی در مورد این پلاژها در عربستان و امارات متحده عربی به راه اندازد.

تفریحگاه‌های ساحلی شهر ریچیونه  که به طور معمول مقصد توریست‌های آلمانی و فرانسوی بوده در سال‌های اخیر هزاران مسافر عرب و مسلمان را هم به خود جلب کرده است. شهردار ی ریچیونه فعلا در صدد دادن مجوز به ساختن حوضچه‌های شنا مخصوص  زنان در کنار دریاست به شرطی که دیوارهای حائل به دریا نرسد. طبق قوانین ایتالیا همه ساحل‌ها باید برا ی عموم باز باشد.

اما چنی امیدوار است که  اجازه یابد که تمام ساحل را یا حائل‌های پوشیده مجزا کند و با استفاده از گشت‌های موتوری زن مردها را از این پلاژ دور نگهدارد. او معتقد است اگر این پلاژ در بخش دورافتاده‌ای از ساحل باشد مشکل رهگذران و شناگران اتفاقی به حداقل می‌رسد و میهمانان زن هتلش می‌توانند با خیال راحت شنا کنند.

صاحبان هتل‌های دیگر در این ناحیه هم فکرهای مشابهی در سر دارند. توماس کوراتزا مدیر هتل مدیترانه گرچه طرحی فوری برای این فصل شنا ندارد، تسهیلاتی را برای شنای زنان در فصل آینده را در آگهی های پستی که برای 3000 عربی که معمولا مهمان هتلش هستند می فرستد وعده داده است.

کد خبر 1821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز