شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

رشته‌هایی که از بازار کار خوبی برخوردار نیستند، به خودی خود حذف می‌شوند

معاون آموزشی وزارت علوم به همشهری گفت: با توجه به ایجاد ظرفیت پذیرش دانشجو، صف پشت کنکور از بین رفته است و متقاضیان ورود به دانشگاه حق انتخاب رشته دارند.

حسن خالقی افزود: اکنون چندین هزار رشته- محل داریم و دیگر متقاضی مجبور نیست در رشته‌ای که علاقه‌ای به آن ندارد ادامه تحصیل دهد.

 وی با اشاره به اینکه برخی رشته‌ها به‌دلیل نداشتن بازار کار طرفدار ندارند، اظهار داشت: طبیعتاً رشته‌هایی که بازار کار ندارند مورد اسقبال قرار نمی‌گیرند و به خودی خود حذف می‌شوند.

خالقی تصریح کرد: رشته‌هایی که متقاضی کمتری دارند چاره‌ای جز ارتقا ندارند و  در غیراین صورت حذف می‌شوند؛ البته ممکن است برخی رشته‌ها در یک دانشگاه خوب ارائه شوند و طرفدار داشته باشند و در دانشگاه دیگری متقاضی نداشته باشند.

 معاون آموزشی وزارت علوم گفت: با شکسته شدن صف پشت کنکوری‌ها، رقابت جدی بین دانشگاه‌های غیردولتی ایجاد خواهدشد و این یک سیر منطقی است که دانشگاه‌ها به‌دنبال تقویت رشته‌هایی باشند که متقاضی دارند.

 وی با تأکید بر این‌که دانشگاه پیام نور با افزایش آمار دانشجویان خود و متناسب با آن با افزایش امکانات یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها برای حذف صف پشت کنکوری‌ها بود، افزود: فهرستی از رشته‌های کم متقاضی دانشگاه‌ها تهیه نشده است.

کد خبر 43846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز