همشهری آنلاین: دولت ونزوئلا روز جمعه 8 فوریه، صدور حکم توقیف 12 میلیارد دلار از دارایی‌های شرکت نفت این کشور به درخواست شرکت آمریکایی اکسون موبیل را تکذیب کرد.

به گزارش شین‌هوا، رافائل رامیرس وزیر انرژی ونزوئلا که ریاست PVDSA (شرکت نفت ونزوئلا) را نیز عهده دار است، گفت: دارایی‌های ما توقیف نشده‌اند.

رامیرس گفت: 300 میلیون دلار از دارایی‌های شرکت نفتی ونزوئلا موقتا توقیف شده و منتظر رای دادگاه در این باره هستیم.

رامیرس افزود: این مساله تاثیر چندانی بر فعالیت  و گردش مالی ما نمی‌گذارد. شرکت نفت ونزوئلا 100 درصد فعال و در حال صدور نفت به سراسر دنیا است.

وزیر انرژی ونزوئلا گفت: این اقدامی است که اکسون موبیل برای ایجاد وحشت علیه ما انجام داده است. رامیرس گفت: رفتار اکسون موبیل خاص شرکت‌های آمریکایی است که در طول تاریخ تلاش کرده‌اند، تولید کنندگان را آماج حملات خویش قرار داده و دیدگاه‌های خود در زمینه مدیریت منابع را تحمیل کنند.

شرکت نفتی اکسون موبیل ادعا کرده است که روز پنجشنبه 7 فوریه موفق به کسب حکم دادگاه‌هایی در بریتانیا، هلند و آنتیل هلند جهت توقیف دارایی‌های شرکت نفت ونزوئلا در سراسر جهان شده است. شرکت اکسون موبیل در صدد جبران خسارات فعالیت‌های خود در ونزوئلا است.

در پی اقدامات هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا در زمینه ملی کردن صنایع در این کشور و بوپژه صنعت نفت،  شرکت اکسون موبیل نیز از فعالیت در صنعت نفت ونزوئلا کنار کشید.

اکسون موبیل پس از تصویب قانون نفتی جدید مبنی بر اختصاص 60 درصد از ارش سرمایه گذاری شرکت‌های نفتی خارجی به شرکت نفت ونزوئلا، از پروژ‌هایی که به ارزش 2.3 میلیارد دلار در بخش نفت ونزوئلا  در ناحیه موسوم به کمربند اورینوکو در حال اجرا بود کنار کشید. کونوکو فیلیپس دیگر شرکت نفتی آمریکایی نیز این قانون را نپذیرفته و فعالیت خود را در ونزوئلا متوقف کرده‌ است.

کد خبر 43834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز