شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سینما آزادی بعد از ده سال به بیست و ششمین جشنواره فجر رسید تا دوباره خاطره عروس، مدرسه مو‌شها، ناخدا خورشید، روسری آبی، کلاه قرمزی و ... را برای همه ما زنده کند.

سینما آزادی آن قدر مدرن شده است که وقتی وارد ساختمانش می‌شوید کمی جا می‌خورید از آن همه تغییر. بیشتر حس وارد شدن به یک مرکز خرید دارید تا یک مجموعه فرهنگی- هنری.

مجموعه سینما آزادی در 8 طبقه ساخته شده است که 2 طبقه‌اش در زیرزمین قرار دارد و قرار است با طبقه همکف است به عنوان مرکز خرید مورد استفاده قرار گیرد. 5 طبقه دیگر کاربری سنمایی دارد.

سر در سینما آزادی قبل از راه اندازی

سینما آزادی از 5سالن نمایش به نام‌های «آزادی»، «شهر فرنگ»، «شهر قصه»، «شهر هفتم» و «شهر هنر» تشکیل شده است و در مجموع این مرکز سینمایی می‌تواند یک‌هزار و 117تماشاگر را پذیرا باشد. البته هنوز کار بعضی‌هایشان تمام نشده است.

هنوز کارگران مشغول کار‌اند تا هر چه سریعتر این مجموعه را به راه‌اندازی کامل نزدیک‌تر کنند.

سینما آزادی برای منتظران اکران فیلم 4 کافی شاپ دارد که با نور پردازی مناسب محل خوبی برای انتظار از آب در آمده است.

در این ساختمان با یک فضای عمومی شهری مواجه هستیم و طراحی سینما آزادی با این دیدگاه انجام شده است. به گفته مهندس بابک شکوفی طراح جوان سینما آزادی فضاهای سالن انتظار سینماها، کافی شاپ‌ها، راهروهای مجموعه تجاری و رستوران را مجموعا یک فضای عمومی شهری تلقی شده است اگرچه در طبقات مختلف قرار می‌گیرند ولی دارای ارتباط ارگانیک فضایی، بصری و حرکتی با یکدیگر هستند.

نظام پخش صدای این سینما برای سبک‌های مختلف موسیقی و فرمت‌های متنوع سینمایی قابل تغییر و کنترل است و اتاق فرمان‌های پخش فیلم و کنسرت آن نیز از هم مستقل هستند.

با این که هنوز سینما کاملا سینما نشده است ولی پوستر عکس های جشنواره فیلم فجر پارسال به نمایش گذاشته شده است.

نظام اطفای حریق هوشمند، تجهیز ساختمان به 13‌دستگاه پله برقی، دو  آسانسور با ظرفیت 12 نفر، دو مسیر راه پله‌ای برای دسترسی به طبقات و دستگاه اتوماتیک فروش بلیت، از دیگر امکانات این مجتمع است.

شما هم ناخود آگاه یاد سینما پارادیزو افتادید؟ در سالن اصلی‌ برای اولین بار آپارات دیجیتال استفاده شده است.

صف روبروی سینما برای خرید بلیت جشنواره مثل سینما‌های دیگر نیست و رونق کمی دارد.

از همین الان شلوغی تقاطع خیابان بهشتی و وزراء در ساعات اکران فیلم قابل پیش‌بینی است.

عکس‌ها: زهرا رفیعی

کد خبر 43828

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز