در حالی که بسیاری از محله‌های جنوب تهران با کمبود سرانه‌های ورزشی روبه‌رو هستند.

محمد مشهدی یاری|سرپرست اداره تفریحات سازمان ورزش شهرداری تهران

استفاده بهینه از فضاهای مناسب مانند بوستان ولایت اهمیت قابل توجهی دارد، اما به نظر می‌رسد نگاه فرامنطقه‌ای به این مجموعه تفریحی و ورزشی سبب تضییع حق و کاهش دسترسی اهالی همجوار بوستان به امکانات آن شده است. «محمد مشهدی یاری» سرپرست اداره تفریحات سازمان ورزش شهرداری تهران در گفت‌وگوی زیر درباره موانع موجود برای افزایش بهره‌وری امکانات بوستان ولایت توضیح داده است.

  • رواج ورزش‌های مهیج در برخی نقاط مناطق جنوبی به‌خصوص در بوستان ولایت، اتفاق مهمی است، اما فعالیت برخی از رشته‌های مجموعه شهر ورزش متوقف یا محدود است. دلیل این اتفاق چیست؟  

بله متأسفانه مدتی است برخی رشته‌ها به دلیل پایان قرارداد با پیمانکاران یا برخی محدودیت‌های قانونی متوقف یا محدود شده‌اند. برای مثال درباره رشته بانجی جامپینگ، فدراسیون ورزش‌های هوایی به اپراتورها کارت مربیگری نمی‌دهد و به دلیل عدم وجود مربی مدتی است که فعالیت آن متوقف است. فعالیت علاقه‌مندان در رشته صخره‌نوردی هم نیازمند انعقاد قرارداد جدید است که فعلاً اجرا نشده است.  

  •  چرا پیست‌های کارتینگ و اتومبیلرانی فقط به محلی برای برگزاری مسابقات فرامنطقه‌ای و نمایشگاهی برای نمایش خودروهای کلاسیک تبدیل شده‌اند و دوره‌های تفریحی و آموزشی برای شهروندان برگزار نمی‌شود؟  

به دلیل قراردادهای کوتاه‌مدت و استقبال محدود ساکنان جنوب شهر از این امکانات به‌خصوص در فصل‌های سرد سال، متأسفانه پیمانکاران از این فضا استقبال مناسبی نکردند. در حال حاضر به دنبال انعقاد قرارداد جدید هستیم و پس از عقد قرارداد شرایط بهتری را برای شهروندان ایجاد می‌کنیم.  

  •  برای جذب مخاطبان محلی چه برنامه‌هایی دارید؟  

برگــزاری جشــنواره‌های متعدد تفریحات ورزشی، جذب مشارکت سازمان‌های دیگر و برگزاری دوره‌های آموزشی با ارائه تخفیف‌های خاص، از جمله برنامه‌هایی است که برای تبدیل شهر ورزش بوستان ولایت به پاتوقی فعال اجرا می‌کنیم.  

  •  با توجه به اینکه این مجموعه در منطقه‌ای کم‌برخوردار قرار گرفته، برای ساکنان این منطقه تخفیف خاصی در نظر می‌گیرید؟  

شهر ورزش بوستان ولایت مجموعه‌ای فرامنطقه‌ای است و بسیاری از مراجعه‌کنندگان آن از نقاط مختلف شهر یا کشور هستند. اعمال تخفیف خاص فقط برای ساکنان امکان‌پذیر نیست و تفکیک این افراد و ارائه بن تخفیف کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد.

  •   برای راه‌اندازی رشته‌های ورزشی مهیج در سایر مناطق جنوب تهران برنامه‌ای دارید؟  

 ارتقای کیفیت خدمات در بوستان ولایت از برنامه‌های آینده ماست و برای راه‌اندازی این رشته‌ها در مناطقی که از پتانسیل مناسبی برخوردار باشند، محدودیتی نداریم.  

کد خبر 437401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha