همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه از مرحله تهدید امنیتی، نظامی و سایر تهدیدات عبور کرده‌ایم، گفت: باید برای توسعه انقلاب در جهان تلاش کنیم.

 گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران که صبح امروز پنج‌شنبه در همایش مسئولان بسیج دانشجویی با نام "دانشجو، ‌انتخابات و مشارکت حداکثری" سخن می‌گفت با تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: با رسیدن انقلاب به سی‌امین سال خود، شاهدیم که این مولود در مسیر اولیه خود و با قدرت، عظمت و توان بالا راه خود را ادامه می‌دهد که چنین استقامتی در میان انقلاب‌های طول تاریخ بی‌نظیر است.
وی با اشاره به توجه امروز جهان به ایران و انقلاب اسلامی گفت:‌ ما باید خود را برای آینده‌ای سخت‌تر و با مجاهدت برای توسعه انقلاب آماده کنیم و هرچه در گذشته برای بقاء یا توقف و انحراف انقلاب صورت گرفته، سپری شده است و باید نگاه ما به آینده باشد.
فرمانده کل سپاه، مخالفت با انقلاب را جدا از دشمنی با آن دانست و اظهار داشت: انقلاب ما اکنون جهانی شده و دوران تثبیت انقلاب در کشور به پایان رسیده است.
وی اضافه کرد:‌ رویکرد مردم به ارزش‌های انقلاب در صحنه‌های مختلف از جمله صحنه انتخابات، موجب تثبیت انقلاب اسلامی شده اما دشمنی با انقلاب تمام شدنی نیست و هرچه جلوتر می‌رویم مبارزه بین انقلابیون و ضد انقلاب حساس‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.
سرلشگر جعفری تاکید کرد: موافقان انقلاب باید خود را طور دیگری برای حفاظت انقلاب آماده کنند و تاکید رهبر انقلاب برای مجاهدت علمی در همین راستاست.
عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: اکنون ما از مرحله تهدید امنیتی، نظامی و سایر تهدیدات عبور کرده‌ایم. تهدید از مرزهای ایران عبور کرده و اکنون مبارزه انقلابیون غیر ایرانی در جهان و منطقه برای دفاع از انقلاب ایران تعیین کننده است و اتفاقی مثل جنگ 33 روزه در لبنان نیز برای ما بازدارندگی دارد. شکست اسرائیل این پیام را داشت که انقلاب جهانی شده و ملت‌های دیگر هم راه انقلاب را ادامه می‌دهند.
جعفری اظهار داشت: با نگاهی به مسیر و آینده انقلاب مشخص می‌شود که نیازمندی‌ها و الزامات نسبت به گذشته تفاوت دارد و ‌رهبر معظم انقلاب برای اقشار مختلف کشور تاکید می‌کنند که موضوع نهضت نرم‌افزاری و تولید علم مورد توجه خاص قرار گیرد.
فرمانده نیروی مقاومت بسیج افزود: آن قشری از بسیجیان که طرفداران واقعی انقلاب هستند، که می‌تواند این نهضت علمی را به ثمر بنشاند و ادامه دهد، دانشجوی بسیجی است و جهاد علمی نیاز‌ آینده انقلاب است و باید راهبرد اصلی بسیج دانشجویی نیز شود.
فرمانده نیروی مقاومت بسیج یادآور شد: ‌باید تکلیف خود و انتظار نظام و انقلاب را از بسیج بدانیم چون بسیج چیزی جز مجاهدت در راه خدا نیست اما راه سختی است که باید با نگاه جهادی وارد آن شد.
سرلشگر جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: اکثر مشکلات کشور ریشه در ضعف علوم انسانی در کشور است و اگر در اقتصاد، هماهنگی مدیریتی کشور یا سیاست داخلی و خارجی ضعف و ابهام و نظرات دوگانه داریم به خاطر این است که در علوم انسانی عقب هستیم و از علوم قدیمی غربی‌ها که متعلق به دهه‌های گذشته است در دانشگاه‌ها استفاده می‌کنیم و مدیران کشور را با آن تربیت کنیم که این مسئله ضعف بزرگ، استراتژیک و امروز و آینده انقلاب است.
وی افزود:‌ در کتاب‌ها و منابع امروز علوم انسانی کشور، محتوای اسلامی و انقلابی کافی به چشم نمی‌خورد.
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: اگر مجموعه بسیج و سازمان‌های آن به تکلیف علمی خود به صورت سازمانی نگاه کنند قطعا مشکلات بزرگ ما حل می‌شود.
جعفری با اشاره به موضوع این همایش و نزدیک شدن به دوران انتخابات نیز گفت:‌ اگر بسیج می‌خواهد در این زمینه و به خاطر احساس تکلیف خود کاری کند، باید بداند چگونه حرکت کند.
وی یادآور شد: امروز مرزبندی‌های گذشته به هم ریخته و در هر مقطع انتخاباتی، مرزهای مختلف شکل می‌گیرد و اکنون ما به جریانی به نام اصولگرایی رسیده‌ایم که به نوعی انقلابی در انقلاب بود و توسط مردم این کار صورت گرفت و باید مراقبت از آن مراقبت کرد تا کامل و حفظ شود.
فرمانده کل سپاه اظهار داشت: طی چند سال اخیر، جریان اصولگرایی بعد از 26 - 25 سال دوباره زنده شد و در حاکمیت 2 قوه منتخب قرار گرفت و‌ اگر بسیج می‌خواهد در موضوع انتخابات فعالیتی کند - که به اذن رهبری می‌تواند تلاش کند - باید جریانی را که به وجود آورد، حفظ، کامل و گسترده کند.
وی یادآور شد: متاسفانه از آفت‌های جریان اصولگرایی، بی‌توجهی به موضوعات مدیریتی و هماهنگی است. البته اختلاف طبیعی و نشانه پویایی است اما خوشبختانه شاهد یک وحدت ‌تشکیلاتی در جریان اصولگرایی هستیم.
فرمانده کل سپاه خطاب به مسئولان بسیج دانشجویی کل کشور گفت: جمع‌هایی مثل شما باید مشکلات امروز ما را که اگر بهشان توجه نشود به سادگی جریان اصولگرایی را از این توفیقات خارج می‌کند، مسئله اصلی خود بداند.
فرمانده نیروی مقاومت بسیج گفت: توسعه و همگانی کردن نهضت علمی در بسیج احساس می‌شود اما قشر دانشجویی می‌تواند آن را رهبری و راهبری کند.
سرلشگر جعفری همچنین اظهار داشت حضور حداکثری و اتحاد جریان اصولگرایی همواره باید مدنظر باشد اما وظیفه فردی و سازمانی نیز در بسیج وجود دارد که باید آنها را تفکیک کنیم تا امروز این وحدت که مسئله استراتژیک است، حفظ شده و باید حفظ شود. خطوط و صف‌بندی جناح‌ها نیز به نسبت گذشته روشن است و بسیجیان باید آن را برای مردم تبیین کنند.
کد خبر 43711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز