همشهری آنلاین: انتشارات پنگوئن اولین مجموعه کتاب‌های کوتوله یا مینی بوک‌های خود را با چاپ چهار داستان جان گرین نویسنده آمریکایی شروع کرده است.

اولین مینی‌بوک های انگلیسی انتشارات پنگوئن

به گزارش خبرگزاری ایبنا  به نقل از بوک ریوت، انتشارات پنگوئن اخیراً فرمت جدیدی از کتاب را منتشر کرده است که برای اولین بار در دنیای چاپ کتاب انگلیسی دیده می‌شود. اولین کتاب‌های کوتوله یا مینی‌بوک‌های (Dwarsliggers) پنگوئن به مجموعه داستان‌های جان گرین نویسنده آمریکایی اختصاص داده شده است.
 
پیش از انتشارات آمریکایی در کشور هلند این نوع چاپ از کتاب‌های داستان رواج داشته است. نزدیک به ۱۰ سال پیش انتشارات هلندی رویال جونگبلود (Royal Jongbloed) کتاب‌هایی در این قطع چاپ می‌کرد که البته تنها حاوی جدول‌ کلمات متقاطع بود.
 
این نوع کتاب‌ها بر خلاف کتاب‌های معمول دیگر به صورت عمودی چاپ می‌شوند و کلمات انگلیسی را باید از بالا به پایین مطالعه کرد. در این کتاب‌های کوتوله که ظاهراً برای قشر خاصی از مخاطبان چاپ می‌شود کلمات ۹۰ درجه نسبت به حالت معمول تفاوت دارند.
 
مینی‌بوک‌ها از کاغذهای نازک‌تر از کتاب‌های دیگر استفاده می‌کنند تا مطالب بیشتری را در خود جای دهند. مجله ادبی نیویورکر این کتاب‌ها را ورود به عرصه جدیدی از چاپ کتاب‌های انگلیسی عنوان کرده بود.
 
اولین مجموعه از مینی‌بوک‌های انتشارات پنگوئن چهار کتاب داستان جان گرین شامل «درجستجوی آلاسکا، فراوانی کاترین‌ها، شهرهای کاغذی و نحسی ستاره‌های بخت ما» می‌شود.
 
کتاب نحسی ستاره های بخت ما از همان آغاز انتشار، با اقبال بالای خوانندگان روبه‌رو شد. این کتاب تا هفته‌ها پس از انتشار درصدر پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار داشت. این کتاب به ۴۷ زبان ترجمه شده‌ و تاکنون ده میلیون نسخه از آن به‌ فروش رسیده‌ است. در سال ۲۰۱۴، مجله‌ی تایم، نویسنده‌ مشهور این کتاب را به‌عنوان یکی از صد چهره‌ی تأثیرگذار در جهان معرفی کرد.

کد خبر 437072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha