همشهری‌آنلاین: بخش بین‌المللی بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

 به گزارش واحد مرکزی خبر، در مراسم پایانی بخش بین المللی بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر که در مجتمع فرهنگی - هنری آسمان (فرهنگستان هنر) برگزار شد، صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جعفری جلوه معاون امور سینمایی و جمعی از هنرمندان و میهمانان خارجی حضور داشتند.
دربخش معناگرا، سیمرغ بلورین بهترین فیلم به ساخته پاول لونگین (فیلم جزیره) اهداء شد.
سیمرغ بلورین کارگردانی به (تاکشی کویی زومی) برای فیلم (پرفسور و معادله محبوبش) و سیمرغ بهترین فیلمنامه به (محمد علی باشه اهنگر) و (محمدرضا گوهری) برای فیلم (فرزند خاک)‌ از ایران تعلق گرفت.
در بخش سینمای اسیا، سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به سیدرضا میرکریمی و شادمهر راستین برای فیلم (به همین سادگی) و سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی نیز به سیدرضا میرکریمی برای فیلم (به همین سادگی) اهداء شد.
در این بخش سیمرغ بلورین بهترین فیلم به (کاتسویوکی اوانا) و (شونو کوگاوا) برای فیلم (در انتظار تاریکی) ساخته (دایوکه تنگان) از ژاپن اختصاص یافت.
در بخش مسابقه بین الملل نیز، سیمرغ بلورین بهترین فیلم بلند به فیلم (باد در علفزار می پیچد) ساخته (خسرو معصومی)، ‌تعلق گرفت.
در این بخش سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران به (پائولو فرانکو) برای فیلم (بسیار خوب، متشکرم) ساخته (امانوئل کائو) و سیمرغ بلورین بهترین دستاوردهای هنری و فنی به (اوزگو راکن) برای فیلم (تخم مرغ) ساخته (سمی کایلا اوغلو) تولید مشترک یونان و ترکیه تعلق گرفت.
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر به خانم (گالینا وشینسکیا) برای فیلم (الکساندر) ساخته (الکساندر سوکوف) از روسیه و سیمرغ بلورین بهترین کارگردان به (سمی کایلا اوغلو) برای فیلم (تخم مرغ) محصول مشترک ترکیه و یونان اختصاص یافت.
همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به (فرانسیسکو وارگاس) برای فیلم (ویولن) محصول مکزیک و سیمرغ بلورین بهترین فیلم داستانی به (کنوف سورگوس) برای فیلم (ال اچ او) ساخته (زابیل کریستوف گانگیر) تعلق گرفت.
(بوی تاک چوین) کارگردان ویتنامی فیلم (زندگی در ترس) نیز جایزه ویژه مجمع مجالس اسیایی را از ان خود کرد.
جایزه بین الادیان بخش بین الملل بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر نیز در بخش فیلمنامه به (محمد میراهنگر) برای فیلم (فرزند خاک) و جایزه هیات داوران در بخش بهترین فیلم (به فرزاد موتمن) برای فیلم (جعبه موسیقی) و (علیرضا امینی) برای فیلم (استشهادی برای خدا) اختصاص یافت.
امسال برای نخستین بار در مدت برگزاری جشنواره فیلم فجر، بخش های ملی و بین الملل این جشنواره به طور مستقل برگزار شد.
کد خبر 43689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز