همشهری آنلاین: گروه‌های سیاسی و مذهبی پاکستان در ابتکاری انسان دوستانه اقدام به راه اندازی پویش جمع‌آوری کمک در داخل و خارج از کشور برای سیل‌زدگان در ایران کرده‌اند.

پویش جمع آوری کمک

به گزارش روز جمعه ایرنا، بخش امور خارجی حزب مجلس وحدت مسلمین (MWM) پاکستان به توصیه علامه 'راجا ناصر عباس جعفری' دبیرکل این حزب، موظف شده که با همکاری دفاتر این حزب در کشورهای مختلف پویش جمع آوری کمک‌های مردمی برای سیل زدگان در ایران را راه اندازی کند.

علامه جعفری از دکتر 'سید شفقت شیرازی' رئیس بخش امور خارجی حزب مجلس وحدت مسلمین خواسته که وی ضمن تماس با نمایندگان این حزب در خارج از کشور، با همکاری رسانه ها و شبکه های اجتماعی در کشورهای مذکور اقدام به جمع آوری کمک های مردمی برای آسیب دیدگان حوادث سیل در ایران کنند.

مسئولان حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان همچنین روز جمعه طی تماس با سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد اعلام کردند که حساب بانکی ویژه ای نیز توسط این حزب برای جمع آوری کمک های نقدی مردم خیر پاکستان در شهرهای مختلف این کشور باز شده است.

در همین حال گروه مذهبی جماعت اهل حرم پاکستان به ریاست 'مفتی گلزار احمد نعیمی' نیز پویش جمع آوری کمک های مردم برای سیل زدگان ایران را در شهر اسلام آباد راه اندازی کرده است.

گروه های پاکستانی با اشاره به تحریم های ظالمانه استکبار جهانی علیه مردم ایران و توطئه های سیاسی علیه جمهوری اسلامی، از مردم خیر این کشور و شهروندان خارج از کشور خواستند تا در این زمان دشوار، به کمک برادران و خواهران ایرانی خود بشتابند.

مسئولان دفاتر حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در کشورهای ایرلند، سوئیس، انگلیس، کویت، عراق و ایران همچنین شهرهای نجف، اصفهان و قم مسئولان دریافت کمک های مردمی برای سلیزدگان ایران خواهند بود.

دولت پاکستان نیز هفته گذشته در پی جاری شدن سیل اخیر در برخی از استان های ایران و کشته شدن شهروندان ایران با دولت و ملت ایران به ویژه خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرد.

متاسفانه 25 استان کشورمان روزهای آخر سال گذشته تا به امروز درگیر سیل ویرانگر شده و این بلای طبیعی خسارات سنگینی را برای مردم به بار آورده است.

بدون تردید سیل به عنوان یکی از مهمترین بلایای طبیعی شناخته شده است، همچنین در عمل سیلاب هم از نظر تلفات جانی و هم از نظر خسارات مالی مهیب ترین بلایای جوی در جهان محسوب می شود.

کد خبر 436311

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha