همشهری آنلاین: هیات نمایندگی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در جریان جلسه ۷ فروردین بر سر بلندی‌های جولان، از اقدام دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر این منطقه دفاع کرد در حالی که ۱۴ عضو دیگر شورا این تصمیم را محکوم کردند.

شوراي امنيت

به گزارش یورو نیوز، در این جلسه اضطراری که به درخواست دولت سوریه تشکیل شده بود، ولادیمیر سافرونکوف سفیر روسیه اقدام آمریکا را «پوچ» و تخطی از قطعنامه‌های شورای امنیت دانست.

رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با امضای فرمانی حق حاکمیت تل‌آویو بر بلندی‌های جولان و الحاق این منطقه اشغالی به خاک اسرائیل را به رسمیت شناخته بود.

همچنین کریستوفر هوسجن، نماینده آلمان ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا، نفس درخواست تشکیل این جلسه توسط دولت سوریه را «مزورانه» نامید و گفت کشوری که با بمباران مدارس و بیمارستان‌ها و استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم خودش مرتکب جنایت علیه بشریت شده و قطعنامه‌های شورای امنیت را بارها نقض کرده است در جایگاهی نیست که در مقام مدعی نقض قطعنامه‌های شورا قرار گیرد.

رادنی دیویس، نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، با بیان اینکه تصمیم جدید ایالات متحده قرارداد ۱۹۷۴ را تحت تاثیر قرار نخواهد داد و خللی در کار نیروهای مستقر حافظ صلح این سازمان پدید نخواهد آورد، به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل را به لحاظ راهبردی و امنیتی برای تل‌آویو حیاتی خواند.

کد خبر 435864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha