سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

هادی نیلی: نیکولا سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه و کـارلا بـرونـیمانکن و خواننده معروف ایتالیایی‌- هر هفته ماجرای بامزه وتازه‌ای دارند.

هفته پیش کارلا به یک روزنامه فرانسوی گفت که قرار نیست همراه با سارکوزی به هند سفر کند. او به روزنامه لیبراسیون گفت: چون هنوز با رئیس‌جمهور فرانسه ازدواج نکرده، نمی‌تواند همراه با او به سفر رسمی هند برود؛  مقام‌های هندی هم مانند مقام‌های عربستانی که کمی پیش‌تر میزبان سارکوزی بودند، لزومی به تجدیدنظر در پروتکل‌های دیپلماتیک‌شان درباره این موضوع نمی‌بینند.

در هند که یک کشور سنتی است و همچنان پایبند به ارزش‌های خانوادگی، به‌ندرت زوج‌های ازدواج نکرده دیده می‌شوند. عربستان هم که کشوری اسلامی است، سارکوزی را به‌تنهایی به خاک خود پذیرفت. به این ترتیب، برونی تایید کرده که برعکس خبرهای غیررسمی هفته پیش، او هنوز با نیکولا سارکوزی ازدواج نکرده اما این امر در برنامه‌های هردوی آنها قرار دارد.

پیش از این گفته شده بود که مقام‌های فرانسه برای بررسی وضعیت نحوه سفر برونی به هند، به دهلی سفر کرده‌اند. بعد از همه حرف و حدیث‌ها و حتی خبرهای غیررسمی درباره ازدواج نیکولا و کارلا، آنچه هفته پیش، بیش از همه در مطبوعات  فرانسوی به‌چشم می‌خورد، شخصیت زنی است که قرار است به‌عنوان دومین نماد فرانسوی‌ها بعد از خود سارکوزی شناخته شود.

کارلا برونی، 39ساله، دختر یک خانواده ثروتمند ایتالیایی‌تبار و متولد شهر تورینوی ایتالیاست. او از کودکی در فرانسه ساکن بوده و به کار مد و خوانندگی پرداخته و در این زمینه شهرت فراوانی دارد. او در 2 فیلم سینمایی هم بازی کرده است. مادر او بازیگر اپرا و پدر او سرمایه‌دار معروفی در بخش صنعت بوده است. خواهر او هم هنرپیشه و نوازنده پیانو، فیلمنامه‌نویس و کارگردان است و برادر کوچکش که ویرژینیو نام داشت، تیرماه گذشته از دنیا رفت.

جالب اینکه برونی از لحاظ سیاسی به رقبای سارکوزی نزدیک است و در جریان انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری فرانسه هم کنسرتی را در حمایت از سگولن رویال اجرا کرده بود. آنچه درباره این بانوی آینده فرانسه بیش از همه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته، زندگی خصوصی او بوده است. به نظر می‌رسد کارلا که هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌کرده قرار است بانوی اول فرانسه شود، هیچ در پی مخفی‌کاری در زندگی هوس‌جویانه خود نبوده است.

کارلا برونی صراحتا گفته که هرچند با ازدواج با سارکوزی به تک‌همسری تن می‌دهد اما چند همسری را- هم برای مردان و هم برای زنان- ترجیح می‌دهد!  او که به قول هفته‌نامه لوپوئن دائما به فکر بزک‌کردن خود بوده، با  بی‌حیایی آشکار می‌گوید: من متوجه شده‌ام که هیچ‌گاه مردان خودساخته‌ای مثل پدرم به من توجه نداشته‌اند؛ به همین خاطر من مردان حقیر را ترجیح می‌دهم!. این هفته‌نامه فرانسوی می‌نویسد: سارکوزی که نامش در تابلوی شکارهای حقیر جدید برونی ثبت شده، کسی نیست جز رئیس‌‌جمهوری که به‌تازگی همسرش را طلاق داده است!.

همسر یکی از شخصیت‌های فرانسوی - که کارلا زمانی معشوقه او بوده - در مورد این زن گفته که خنده کارلا، عین خنده عزرائیل است! اما برونی در دفاع از خود در برابر انتقاد صریح این زن - که شوهرش به دلیل برقراری روابط عاشقانه با او مرتکب خیانت شده بود - با خونسردی گفته است: همه می‌دانند که نمی‌شود مردان را دزدید بلکه باید بلد بود آنها را نگه داشت!. لوپوئن با ابراز نگرانی از حاضرجوابی این زن می‌نویسد: باید از خرابکاری‌های آینده کارلا برونی در داخل و خارج فرانسه به خود بلرزیم!.

کارلا به‌غرور معروف و تاریخی فرانسوی‌ها هم رحم نکرده و سارکوزی را از این نظر به ناپلئون بناپارت تشبیه کرده که قد هر دوی آنها کوتاه است! برونی با انتقاد صریح از فرانسوی‌ها گفته است: فرانسوی‌ها، منفی‌باف و مایه تأسف هستند. پایتخت آنها هم به شکل غیرقابل‌تحملی کثیف است!.

او همچنین با ابراز خوشحالی از اینکه ایتالیایی است و نه فرانسوی، گفت: با وجود اینکه من از 5سالگی در فرانسه زندگی کرده‌ام اما به‌هیچ‌وجه فرانسوی نیستم.برونی پیش‌تر هشدارش را داده است که من وقتی کسی را نخواهم، غیرقابل‌تحمل خواهم شد. این مسئله را مردان زیادی با هزینه‌ای گزاف متوجه شده‌اند. حالا تنها چیزی که می‌توان به رئیس‌جمهور فرانسه گفت، این است: خوش بگذرد، آقای رئیس‌جمهور!

کد خبر 43574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز