همشهری آنلاین: بزرگترین مرکز تبادل ارز افغانستان در کابل در اعتراض به قتل دختربچه شش ساله فرزند یک صراف که توسط تعدادی آدم ربا ربوده شده و سپس به قتل رسید، تعطیل شد.

اعتراض صرافان افغانستان

به گزارش ایرنا، یکشنبه هفته پیش یک باند آدم‌ ربا در کابل، مهسا دختر خرد سال یکی از صرافان سرای شهزاده را از منطقه ای به نام «۵۰۰ فامیلی» شهر کابل با هدف باجگیری ربوده و پس از ناکامی از دریافت ۳۵۰ هزار دلار درخواستی خود از خانواده مهسا، این دختر خرد سال را به قتل رساندند.

پلیس کابل دو تن از این آدم ‌ربایان را که در کشتن این دختر بچه متهم هستند بازداشت کرده است.

ربوده و کشته شدن مهسا در سراسر افغانستان بازتاب گسترده داشت و مردم این کشور از بخش های مختلف خواستار حکم اعدام برای این آدم ربایان شدند.

صرافان سرای شهزاده کابل و چند مرکز دیگر مبادله پول های خارجی در کابل و استان های این کشور نیز در اعتراض به قتل «مهسا» دختربچه شش ساله در کابل اعتصاب کردند.

صرافان افغانستان از دولت خواستند که قاتلان این دختربچه را به اشد مجازات اعدام محکوم و این حکم را اجرایی کنند.

«میر افغان صافی» رئیس اتحادیه سراسری صرافان افغانستان امروز شنبه در تجمع اعتصابی صرافان در «سرای شهزاده» بزرگترین مقر تبادل آزاد ارزهای خارجی در کابل خواهان اعدام کسانی شد که در ربودن و قتل مهسا و دیگر بستگان صرافان دست دارند.

صافی با اشاره به قتل مهسا دختر خرد سال یکی از صرافان سرای شهزاده که هفته پیش ربوده و سپس به قتل رسید، گفت، فجایع از این دست همه روزه دامن گیر صرافان می‌ شود و حکومت به راحتی از کنار این قضایا عبور می ‌کند.

«امرالله صالح» رئیس سابق اداره امنیت ملی افغانستان و معاون اول «محمد اشرف غنی» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ نیز در صفحه توئیتر خود نوشت که تنها راه جلوگیری از آدم ربایی و جنایت صدور حکم فوری اعدام و اجرایی کردن آن است.

صالح افزود که صدور حکم اعدام برای چنین جنایت کاران نیاز به وقت زیاد ندارد و باید فوری صادر و اجرایی شود تا وقوع چنین حوادث در آینده جلوگیری صورت گیرد.

این توئیت صالح طرفداران زیادی از بخش های مختلف جامعه افغانستان پیدا کرد و همه خواستار اجرایی شدن این نظر شدند.

رئیس جمهوری افغانستان هم در واکنش به این جنایت آدم ربایان، به مردم این کشور اطمینان داد که عاملان آن تحت پیگرد قرار گرفته و مجازات خواهند شد.

اتحادیه سراسری صرافان افغانستان هم خواستار اعدام قاتلان مهسا در انظار عمومی شده و از نهادهای قضایی این کشورخواستند که تمام آدم ‌ربایان را اعدام کنند تا عبرتی برای دیگران شود.

«مرتضی احمدی»، پدر مهسا نیز در بین معترضان بود قتل دخترش را تکان دهنده توصیف کرد و خواهان اعدام قاتلان وی شد.

احمدی گفت: مهسا که روز یکشنبه هفته گذشته ربوده شد آدم ‌ربایان از وی درخواست ۳۵۰ هزار دلار در عوض رهایی دخترم شدند اما بدون اینکه صبر کنند تا وی پاسخی به این خواسته آنها بدهد در ظرف چند ساعت وی را به قتل رساندند.

آدم ربایی برای بدست آوردن پول در افغانستان به یک امر عادی مبدل شده است اما تاکنون هیچ راهکاری برای جلوگیری از این نوع جنایت صورت نگرفته است.

این چالش تنها برای خود افغان ها و یا صرافان نیست بلکه برای اتباع خارجی و دیگر بازرگانان نیز رخ داده است.

کد خبر 434906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha