چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتابفروشی در جوامع مختلف دنیا همواره یک مکان فرهنگی و پاتوق کسانی بوده است که اهل فرهنگ و ادبیات هستند. این کتابفروشی‌ها به طور اختصاصی در زمینه خاصی فعالیت دارند که آدم‌های خاصی نیز از آنها بازدید می‌کنند.

كابفروشي خاص

به گزارش مجله ادبی لیت هاب، معمولاً در کشورها و فرهنگ‌های مختلف کتاب‌فروشی نقش ویژه‌ای در جامعه ایفا می‌کند و به طور خاص مرکز فعالیت‌های فرهنگی محلی و ملی آن جامعه و کشور محسوب می‌شود. کتاب‌فروشی‌ها امروز با وجود رشد و توسعه تکنولوژی و ظهور کتاب‌های دیجیتال برای اینکه به حیات خود ادامه دهند باید انتخاب‌های بیشتری به مشتریان خود بدهند و در اصل به دنبال جذابیت‌ بخشی به مشتری کتاب هستند. در این گزارش کتاب فروشی‌های خاصی معرفی می‌شود که بازدید از آنها حتماً به کتاب دوستان توصیه می‌شود. مجله ادبی لیت هاب می‌نویسد کسانی که به دنبال ایده و خلاقیت در حوزه کتاب هستند می‌توانند به این کتابفروشی‌ها در کشورهای مختلف سر بزنند.

  • The Ripped Bodice/ کالیفرنیا

شاید بتوان این کتاب‌فروشی را تنها مغازه فروش کتاب‌های رمانتیک در ایالات متحده آمریکا به حساب آورد. به گفته صاحبان این کتابفروشی در سال گذشته ۹۱هزار دلار از طریق فروش این کتاب‌ها درآمد کسب شده است. هر کتابی از هر نویسنده‌ای در جهان از جین آستن گرفته تا شکسپیر همگی با موضوع رمانس در این کتابفروشی پیدا می‌شود.

  • Il Mare/ شهر رم 

دوستداران ادبیات زبان ایتالیایی علاقمند به دریا و قایق به طور حتم با کتابفروشی ایلماره شهر رم آشنایی دارند. ۳۰هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف دریانوردی و اطلاعات درباره کشف مکان‌های نامعلوم در دریا و اقیانوس در این کتابفروشی وجود دارد. نقشه‌های قدیمی دریانوردی، تصاویر و چارت‌های ملوانی همگی از محصولات جانبی این فروشگاه جالب در شهر رم هستند. البته در شهر میلان نیز کتابفروشی به نام دیلماره نیز وجود دارد که چنین فعالیتی دارد.

  • The Second Shelf/ شهر لندن 

این کتابفروشی متعلق به شخصی به نام ای.ان. دیورز تنها کتاب‌های کمیاب و نایاب می‌فروشد و هر کسی قادر به خریدن این کتاب‌ها نیست. صاحب این کتابفروشی با ارتباط‌هایی که با عتیقه فروش‌ها دارد کتاب‌های کمیاب را برای عرضه از آنها می‌خرد و می‌گوید دوست دارد این کتاب‌ها به طور ویژه توسط علاقمندان به ادبیات قدیمی خریداری شود.

  • Automoto Bookshop/ شهر سیدنی 

ماشین‌های استرالیایی، موتورها، دوچرخه و هرچیزی که چرخش می‌چرخد را در این کتابفروشی جستجو کنید. هر کتابی که می‌خواهید درباره موتور خودرو و حتی هواپیما پیدا کنید به این کتاب‌فروشی در قلب شهر سیدنی استرالیا سری بزنی

  • Artazart/ شهر پاریس 

شهر پاریس معمولاً به بهشت هنرمندان اروپا مشهور است. به واسطه حضور موزه‌های مشهور مثل موزه لوور این شهر مملو از هنرمندان و طراحان معماری از سراسر اروپاست. کتابفروشی آرتازارت با داشتن مجموعه‌ای ۲هزار جلدی از کتاب‌های نفیس طراحی و هنر یکی از پاتوق‌های همیشگی دوستداران کتاب‌های هنری و علاقمندان به طراحی و نقاشی است. در طبقه دوم این کتابفروشی یک گالری هنری دائمی وجود دارد که معمولاً دانشجویان هنر آثار خود را در آنجا به نمایش می‌گذارند.

  • The Mysterious Bookshop/ شهر نیویورک 

اوتو پنزلر ویراستار آمریکایی این کتابفروشی را در سال ۱۹۷۹ تاسیس کرد که به مرموزترین کتابفروشی آمریکا شهرت پیدا کرده است. کتاب‌های جرم و جنایت، تریلر، جاسوسی و هر کتابی که با پلیس و کارآگاه سروکار داشته باشد را می‌توانید در اینجا پیدا کنید. در این کتابفروشی سالانه و ماهانه جشنواره‌هایی برگزار می‌شود که از رمان‌های نوشته شده با موضوع جرم و جنایت تقدیر می‌شود.

  • Weiser Antiquarian Books/ شهر کیپ نددیک ایالت مین آمریکا 

اگر در کشور آمریکا بخواهید یک کتاب دست دوم کمیاب با ارزش پیدا کنید به طور حتم اولین مکان همین کتابفروشی است. ساموئل ویزر در سال 1926 این کتابفروشی را اولین بار در شهر نیویورک تاسیس کرد ولی بعد در سال 1986 وی تصمیم گرفت کتابفروشی‌اش را به ایالت مین منتقل کند. هر کتابی با هر موضوعی تنها دست دومش در این کتابفروشی پیدا می‌شود.

  • Transreal Fiction/ شهر ادینبورگ 

یکی از بهترین مکان‌های کشور اسکاتلند برای یافتن کتاب‌های ژانر علمی تخیلی به جرات همین کتاب فروشی است که عنوانش هم بر اساس داستاهای فراواقعی انتخاب شده است. در سال 1997 تاسیس شد و تا کنون به طور اختصاصی در زمینه فروش داستان‌های فانتزی، علمی تخیلی و نوشته و بازی‌های ویدیویی در این زمینه کار می‌کند. مایک کالدر صاحب این کتاب‌فروشی می‌گوید اینجا را با توصیه رودی راکر نویسنده داستان‌های علمی تخیلی افتتاح کرده است.

  • De Kookboekhandel/ شهر آمستردام 

هر شهری اگر یک کتابفروشی مختص کتاب‌های آشپزی و تغذیه داشته باشد به طور حتم این کتابفروشی شهر آمستردام هلند در راس آنها قرار دارد چون به تمام زبان‌های دنیا می‌توان کتاب آشپزی در اینجا پیدا کرد. ژوانا فروید صاحب این کتابفروشی اعتقاد دارد در مورد کتاب‌های آشپزی از سن 14 سالگی آنقدر اطلاعات جمع کرده است که بتواند یک کتاب خوب آشپزی را از نوع بدش تشخیص دهد.

منبع :خبرگزاری ایبنا

کد خبر 434585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha