یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
۰ نفر

زهره محققی- کارشناس اموررسانه‌ای شهرداری منطقه یک: برندسازی برای شهرها یکی از راه‌های نوین و دیپلماتیک شهرداری‌ها برای رونق گردشگری است .

زهره محققی

که این امر با نمادسازی برای یک شهر در برخی کشورهای جهان آغاز شده و در کشور ما گرچه تلاش‌هایی از سوی برخی مدیران برای این منظور شکل گرفته اما هنوز نتوانسته به‌عنوان یک جاذبه نقش مهمی در جلب گردشگران به شهرها داشته باشد. یکی از ابزارهایی که می‌تواند به مدیران شهری برای به تصویر کشیدن شهری با برندی جهانی کمک کند رسانه است. رسانه با تصویرسازی مناسب و آنچه که باید از یک شهر دیده شود نقش تأثیرگذاری تاکنون در شکل‌گیری برند شهری داشته است.

برای ورود به عرصه تعریف برند شهری نیاز است ابتدا شهر و منطقه شناخته شوند و نقاط ضعف و قوت آن و ظرفیت‌های لازم برای اجرایی شدن برندینگ شناسایی شود. منطقه یک شهرداری تهران به واسطه همجواری با دامنه‌های البرز و ظرفیت‌های طبیعی و وجود کاخ‌موزه‌ها، مراکز مذهبی و... به‌عنوان قطب گردشگری تهران شناخته شده است که می‌تواند با استفاده از دانش برندینگ و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در برندسازی گردشگری این منطقه موفق شود و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند. اگر برندسازی شهرها درست صورت بگیرد می‌تواند موجب رونق گردشگری، سرازیر شدن سرمایه بیشتر و در نهایت توسعه و پیشرفت شهری شود.

کد خبر 434302

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha