یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: خودروهایی که به شکل حجیم وسنگین پسماندهای خود را درحاشیه معابر ، خیابان‌ها و بزرگراه‌ها تخلیه کنند بین 10 تا 20 میلیون تومان جریمه می‌شوند.

مصطفی سلیمی، مدیر عامل سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران ضمن بیان این مطلب  گفت: همچنین خودروهایی اقدام به پرتاب زباله ازخودروی شخصی می‌کنند از 7 تا 15 هزار تومان جریمه می‌شوند و در صورت امکان مامورین راهنمایی ورانندگی طبق قانون این اختیار را دارند که گواهی نامه فرد متخلف را ضبط و خودرو را متوقف کنند.

وی با اشاره به برخورد با مغازه داران متخلف گفت: مغازه دارانی که در ساعت‌هایی غیر از ساعت‌های تعیین شده بخواهند پسماند‌های خود را درحاشیه خیابان تخلیه کنند و یا به نظافت پیرامونی خود بی توجه باشند، توسط ضابطین قضایی در بار نخست تذکر شفاهی در صورت تکرار تذکر کتبی ودر مرتبه سوم پس از تشکیل پرونده در مراجع قضایی، جریمه خواهند شد.

مدیر عامل سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران در خصوص ضابطین قضایی این سازمان گفت: طی جلساتی که با بخش آموزشی قوه قضاییه داشتیم قرار شد  200 نفر از کارشناسان سازمان خدمات موتوری و سازمان بازیافت طی دوره آموزشی یک ماهه حکم ضابطین قضایی برای برخورد با متخلفان در حوزه شهری را دریافت کنند. از این تعداد، 6 نفر خانم هستند و با لباس‌های متحدالشکل در سطح شهر با متخلفین برخورد می‌کنند.

وی در ادامه به اجرایی شدن دریافت بهای هزار ریال برای جمع آوری هر کیلو پسماند ویژه پزشکی، صنعتی و کشاورزی در محدوده شهر تهران اشاره کرد و گفت: طبق قانون جمع‌آوری این گونه زباله‌ها دیگر از وظایف شهرداری نیست ولی شهرداری موقتا در جمع آوری زباله‌های بیمارستان‌ها کمک می‌کند.

کد خبر 43343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز