همشهری آنلاین : قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: دوربین های نظارت تصویری پرتاب کنندگان زباله از خودروها را شناسایی می کنند.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران از شناسایی شهروندان متخلفی که اقدام به ریختن زباله از درون خودروهایشان به سطح معابر و خیابان های شهر می کنند با کمک دوربین های نظارت تصویری خبر داد و گفت: هماهنگی ها برای کسب مجوزهای لازم از سوی مراجع قضایی به منظور اجرا کردن قانون جریمه های سنگین و حبس های یک ساله برای شهروندان متخلف که اقدام به ریختن زباله در سطح خیابان ها و معابر می کنند در حال انجام است.

محمد عیدیان در گفتگو با خبرنگار سما با بیان این مطلب گفت: نیروهای خدماتی شهرداری ، شهر تهران را در وسعت 900 کیلومتر مربع وسعت،  8.5 میلیون نفر جمعیت ساکن، 10.8میلیون نفر جمعیت شناور در روز و همچنین 600 هزار صنف مشغول به کار اعم از دارای پروانه کسب و یا بدون پروانه کسب،  هر روز تمیز و پاکیزه در اختیارشهروندان تهرانی قرار می دهند.

وی افزود: متاسفانه در این میان برخی شهروندان با بی توجهی نسبت به قراردادن زباله های خود تا قبل از ساعت 21 شب در مخازن، عدم بسته بندی زباله ها یا خالی کردن سطل های زباله خانگی در کنار مخازن کار جمع آوری صحیح پسماندها را مشکل کرده و چهره شهر را نازیبا می کنند.

 همچنین گروه دیگری از شهروندان با بی توجهی به زحمات شبانه روزی رفتگران اقدام به ریختن زباله های خود از داخل خودرو در معابر و فضای سبز می کنند و این درحالی است که وقتی به کار غیرمسئولانه شان اعتراض می شود با جملات غیر مسئولانه پاسخ می دهند.

عیدیان با بیان اینکه در قانون مجازات اسلامی ماده 668 متخلفان در صورت ریختن زباله در خیابان و رودخانه ها اگر مشمول مجازات شدید نباشند به حبس تا یک سال محکوم می شوند، اظهار داشت: همچنین با استناد قانون تامین 1339 پس از اخطار مکتوب به فرد متخلف مکان مورد نظر را پلمپ و سپس پرونده توسط ضابطین تشکیل و به شعبه ویژه دادسرای عمومی ارجاع داده می شود.

وی ادامه داد: از آنجا که با زحمات نیروهای خدماتی در سطح شهر، ریختن زباله در معابر و خیابان ها پسندیده نیست به زودی با دریافت نیابت قضایی از دادستان برای تعدادی از نیروها ی خدمات شهری با همکاری نیروی انتظامی و سایر نهادهای ذیربط ، قطعا با این تخلفات برخورد خواهد شد.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح برخورد با متخلفانی که زباله های خود را در سطح خیابانها و معابر می ریزند ، متخلفان از طریق دوربین های نظارت تصویری شناسایی خواهند شد، افزود : دوربین های نظارت تصویری که هم اکنون در سطح شهر فعال هستند فقط برای کنترل وضعیت تردد خودروها و ترافیک شهر نیست بلکه برنامه ریزی های لازم صورت گرفته تا با آغاز اجرای طرح اکیپی از معاونت خدمات شهری در مرکز نظارت تصویری مستقر شوند که وظیفه آنها صرفا کنترل دوربین های نظارت تصویری و رویت متخلفانی است که از خودروهایشان زباله به سطح خیابان ها و معابر پرتاب می کنند. 

عیدیان با تاکید بر اینکه دادستان نیز قول مساعد برای تسریع در اجرایی شدن این طرح داده است، تصریح کرد: شعبات شورای حل اختلاف نیز در این زمینه قول همکاری داده اند.

کد خبر 38767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز