شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
۰ نفر

گیتی خامنه-مجری کودک و نوجوان: سال‌هاست که طرح بازی و خلاقیت در کشورهای مختلف اجرا می‌شود و به هر حال دیر یا زود ما هم باید از آن استفاده می‌کردیم.

گيتي خامنه

در واقع، اتاق بازی و خلاقیت، محلی برای کار و آموزشگاه بچه‌ها محسوب می‌شود و یک مقوله فانتزی و تفننی برای کودک نیست. من در امیریه و در مدرسه‌ای مثل مدرسه بهشت که طرح بازی و خلاقیت در آن اجرا می‌شود، بزرگ شده‌ام. پدرم کارمند بود. ما یک طبقه متوسط بوده و همچنان هستیم. مردم درباره هنرمندان، من دشواری‌های زندگی مردم را در زندگی با آنها در مرکز پایتخت درک کرده‌ام. بی‌نهایت خوشحالم از اینکه طرح بازی و خلاقیت در منطقه ۱۱ در اولویت اجرا قرار گرفته است.

این موضوع خیلی جالب و خوب است که این طرح ابتدا به ساکن در جایی اجرا می‌شود که خانواده‌ها در سطح متوسط درآمد و امکانات زندگی می‌کنند. یقین دارم که اگر به بچه‌ها اجازه دهند مطابق با نیازمندی‌هایش زندگی کند یعنی مهارت زندگی کردن و انسان بودن را یاد بگیرند وضعیت نظام آموزشی ما دگرگون می‌شود. فحاشی، هتاکی، فرافکنی، عقده‌گشایی و ناهنجارهایی از این دست به خاطر این است که ما انسان بودن را تمرین نکرده‌ایم یا آن را کم کرده‌ایم. فقط محفوظاتی را یاد گرفته‌ایم که در زندگی حتی یکبار از آن استفاده نکرده‌ایم.

کد خبر 433379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha