یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: گفت‌وگویی با حمیدرضا کاتوزیان درباره مسائل خودروی L90.

 در حالی که شرکت‌های ایران خودرو و پارس خودرو همراه با شریک خارجی خود، رنو پارس، تاکنون تنها به 25 درصد تعهدات خود در تحویل خودروی L90 عمل کرده‌اند و کماکان عملکرد آنها مورد اعتراض مشتریان و کمیسیون صنایع مجلس قرار دارد، اخیرا علاوه بر دیرکرد در تحویل، مدل E2 این محصول، با کاهش آپشن‌های وعده داده شده در موعد ثبت نام یکسال پیش تحویل مشتریان می‌شود.

در این رابطه با حمیدرضا کاتوزیان نماینده مردم تهران و نایب‌رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن گفت‌وگویی داشتیم که می‌خوانید:

  • ظاهرا رنوپارس برای واگذاری خودروهای L90  تا آخر سال مشکل دارد و میزان خودروی ثبت نام شده به موقع و بر اساس خواست مشتریان تحویل نخواهد شد.

همین‌طور است. طبق قراردادی که موجود است، اصولا خیلی مسائل نقض‌شده و خیلی کارها انجام نشده، یکی تحویل به موقع ، تیراژ و حجم تولید پذیرفته شده از سوی کمپانی بود که انجام نشد و دوم این‌که مسئله قیمت قرارداد هم چنانچه مقرر شده بود، پیش نرفت. علاوه بر این‌که میزان ساخت داخل این شرکت هم مشکل دارد. به هر حال موارد متعددی از نقض قرارداد در رفتار شرکت رنوپارس وجود دارد که به‌نظر پذیرفتنی نیست.

در حالی که وزارت صنایع و سازمان گسترش و نوسازی ایران موظف به نظارت دقیق بر این مسئله بودند، با کمال تأسف پیگیری این مسائل به جایی نرسید و در مجموع ما هم از این وضع رضایت نداریم.

  •  امکان دخالت سازمان بازرسی کل کشور برای برطرف شدن این وضعیت و تحویل به موقع و کامل این محصول به مشتریان، چقدر مطرح است؟

 سازمان بازرسی کل کشور کمیسیون اصل نود می‌تواند برای رفع این مشکل دخالت کند کمااین‌که یک بار هم ما از کارخانه و خط تولید این خودرو بازدید کردیم که متعاقب آن قرار شد در جلسه‌ای مستنداتی از سوی این کمپانی ارائه شود که متأسفانه این مستندات تا به حال به دست ما نرسیده است.

متأسفانه علاوه بر این‌که این سازمان گسترش قبلی توجهی به این مسئله نکرد،  رئیس فعلی هم این‌طور که پیداست پیگیر این قضه نیست.

به هر حال این قرارداد از اساس با مشکل مواجه بود و شرکت رنو به درستی حرکت نکرده و انتظار مردم را برای تحویل این محصول بی‌جواب گذاشته و نارضایتی مردم فعلا بی‌نتیجه مانده است.

کد خبر 43335

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز