همشهری آنلاین: رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر اعضای تیم اطلاعاتی دولت خود را ساده لوح خوانده بود، برای دلجویی گفت که ارزیابی جامعه اطلاعاتی این کشور از ایران توسط رسانه‌ها تحریف شده است.

جلسه ترامپ با تيم اطلاعاتي امريكا

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دیداری که دو روز پس از انتقاد صریح از سران جامعه اطلاعاتی دولت خود داشت، برای دلجویی از آن ها به دروغ متوسل شد.

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: تیم اطلاعاتی من گفتند که آنچه روز سه شنبه در جلسه استماع سنا گفته بودند توسط رسانه ها تحریف شد و ما درباره ایران، داعش، کره شمالی و... کاملا هم نظر هستیم.

وی با این ادعا که اظهارات «دن کوتز» رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا در سنا توسط رسانه ها تحریف شده، خواستار مطالعه متن کامل اظهارات وی شد.

ترامپ در پایان پیام خود برای دلجویی از کسانی که یک روز پیش آن ها را «ساده لوح و تحت تاثیر» خوانده بود، افزود: من جامعه اطلاعاتیمان را ارج می نهم.

این در حالی است که در صفحه ۱۰ متن کامل اظهارات کوتز آمده است: ارزیابی ما همچنان این است که ایران در حال حاضر آن دسته از فعالیت های کلیدی مربوط به توسعه تسلیحات هسته ای را که ما برای تولید سلاح هسته ای ضروری می دانیم، انجام نمی دهد.

در بخش دیگری در همین صفحه کوتز گفته است: اجرای مستمر برجام توسط ایران مقدار زمانی را که ایران برای تولید مواد شکافتی کافی برای سلاح هسته ای نیاز دارد، از چند ماه به یک سال افزایش داده است.

ترامپ به رغم اظهارات خود در پیام توئیتری، در پاسخ به پرسش های خبرنگاران پس از نشست با سران جامعه اطلاعاتی آمریکا در کاخ سفید، گفت: من با موارد خاصی از گفته های آن ها مخالفم.

وی با بیان اینکه هنوز اعتقاد دارد ایران تهدیدی بزرگ است و او همچنان از تصمیمش برای خروج از برجام راضی است، افزود: اگر یادتان بیاید، آن ها ۱۰ نفر از ملوانان آمریکا را دستگیر کردند و آبروی ما را بردند.

وی همچنین مدعی شد که مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار به علاوه ۱.۸ میلیاد دلار پول نقد روز پس از دستگیری این ملوانان از سوی آمریکا به ایران پرداخت شده و سپس ملوانان آمریکایی آزاد شدند.

رئیس جمهوری آمریکا که گویا ارزیابی جامعه اطلاعاتی دولت تحت نظر خود را نیز قبول ندارد، در واکنش به این ارزیابی، آن ها را ساده لوح توصیف کرد و به کنایه گفت شاید آنها بایستی به مدرسه برگردند.

ترامپ صبح چهارشنبه در یادداشتی توئیتری نوشت: به نظر می رسد که افراد اطلاعاتی وقتی به خطر ایران می پردازند بسیار تحت تاثیر و ساده لوحانه برخورد می کنند. آنها در اشتباه هستند.

این در حالی است که کوتز رئیس نهادی است که وظیفه هماهنگ کردن ۱۶ نهاد اطلاعاتی آمریکا را به عهده داشته و مقامش در سطح کابینه دولت و هم تراز وزیران است.

ترامپ اردیبهشت ماه امسال با نقض قوانین بین المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل خروج یکجانبه کشورش از برجام را اعلام کرد و تحریم های رفع شده توسط این توافق را بازگرداند.

کد خبر 430365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha