همشهری آنلاین: معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگو با سی ان ان گفت: اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن رئیس مجلس ونزوئلا به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور، ریختن بنزین روی آتش است

سرگئی ریابکوف

به گزارش صدا و سیما؛ سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان، گفت: آمریکا با مخالفت با ریاست جمهوری نیکلاس مادورو در ونزوئلا به نفع رهبر مخالفان در این کشور در حال تشدید تنش ها در این کشور است.

مشروح این گفتگو به شرح زیر است:

  • سوال: مسائلی در این باره مطرح است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عامل روسیه است. نظر شما در این باره چیست؟

ریابکوف: این موضوع کاملا خارج از تصور است و با واقعیت نزدیک نیست. من شگفت زده شده ام. من به واسطه چیزهایی که از آمریکا می بینیم یا می شنوم، خجالت زده ام.

  • سوال: شما در سوریه هم پیمان ایران هستید. این گونه نیست؟

ریابکوف: من از این گونه الفاظ برای توصیف روابطمان با ایران استفاده نمی کنم. ما در حال همکاری با یکدیگر هستیم و آنها به شدت کمک کننده بوده اند، زمانی که ما مجمع ملی خلق سوریه را در سوچی تشکیل دادیم.

  • سوال: می خواهم به موضوع ونزوئلا بپردازم زیرا این کشور در شرایط به شدت وحشتناکی به سر می برد. آیا فکر می کنید این خطر وجود دارد که آمریکا در ونزوئلا مداخله کند؟ نظر شما در این باره چیست؟

ریابکوف: بله، به واقع احساس می کنم نشانه هایی خطرناک در این باره وجود دارد. ما به همه و نه فقط به آمریکا بلکه به دیگرانی که ممکن است این اقدام را در سر بپرورانند، هم هشدار می دهیم. دست بردن به قدرت نظامی فاجعه بار خواهد بود. این اقدام یک ضربه مهلک به نظام بین المللی محسوب می شود. ما در حال حاضر با سناریویی مواجهیم که می تواند به خونریزی های بیشتر در ونزوئلا منجر شود.
ما از جامعه بین المللی می خواهیم در صورت لزوم دو بار یا بیشتر فکر کند و از دست زدن به چنین اقدامی خودداری کند. این یک اقدام وحشتناک خواهد بود. به طرف ها، مخالفان در ونزوئلا باید یک فرصت برای ادامه گفتگوها داده شود. می دانم که با اوضاع خارق العاده ای مواجهیم اما قرار است چه اتفاقی رخ دهد؟ آیا دیگران باید به آنجا بروند به استفاده از قدرت نظامی فکر کنند؟ فکر می کنم این اقدام تنها سبب تعمیق این بحران خواهد شد.

  • سوال: فکر می کنم دونالد ترامپ رئیس پارلمان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخت. آیا شما این اقدام را مداخله توصیف می کنید؟

ریابکوف: این اقدام تنها بنزین ریختن روی آتش محسوب می شود که برابر با همین (مداخله) است. ما از طریق بیانیه وزارت امور خارجه روسیه نظر رسمی خود را در این باره اعلام کردیم. این یک بیانیه قدرتمند است. اکنون لحظه ای خطرناک محسوب می شود و همگان باید بیشترین سطح مسئولیت را از خود نشان دهند.

  • سوال: شما روابط خوبی با دولت مادورو دارید. در چنین شرایطی روسیه چه کاری می تواند انجام دهد؟

ریابکوف: ما این حقیقت را پنهان نمی کنیم که از دولت مادورو حمایت می کنیم. ما با دولت مادورو طی سال ها در ارتباط با چندین موضوع عملی همکاری کردیم. ما فکر می کنیم در چنین لحظه چالش برانگیز و خطرناکی شانه به شانه دولت رئیس جمهور نیکلاس مادورو می ایستیم.

کد خبر 429747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha