همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه سیاست آمریکا در قبال ونزوئلا را دعوت مردم به شورش و ویرانگری خواند

لادروف

به گزارش ایرنا به نقل از فرانس ۲۴، سرگئی لاوروف که در مراکش به سر می‌برد در جمع خبرنگاران در رباط افزود: موضع آمریکا دعوت آشکار به کودتا در ونزوئلا است. اینگونه رفتارها تضعیف اصول منشور سازمان ملل و معیارهای روابط میان کشورهاست.

متعاقب بحران سیاسی در کاراکاس، نشست شورای امنیت روسیه با حضور ولادیمیر پوتین برگزار و رئیس جمهوری روسیه ضمن بررسی بحران در ونزوئلا بار دیگر نسبت به مداخله خارجی در امور داخلی این کشور هشدار داد.
خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی مدعی شد که برخی پیمانکاران خصوصی نظامی روسیه در روزهای اخیر برای دفاع از نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا به این کشور اعزام شده‌اند. براساس این گزارش، یوگنی شابایف فرمانده یکی از گروه‌های شبه نظامی کازاک که با پیمانکاران نظامی روسیه ارتباط دارد، شمار پیمانکاران روس در ونزوئلا را ۴۰۰ تن دانست.

ونزوئلا در روزهای گذشته صحنه تحولات عمده سیاسی بوده است. «خوان گوایدو» رهبر حزب مخالف که رئیس مجلس ملی این کشور است، روز چهارشنبه با حضور در جمع هوادارانش، سوگند ریاست جمهوری یاد کرد.

واشنگتن که پیشتر در حین برگزاری مراسم تحلیف نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا، او را «غاصب قدرت» خوانده بود، اعلام کرد گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت این کشور به رسمیت می‌شناسد.

کد خبر 429701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha