ثریا روزبهانی-خبرنگار:فیلم سینمایی «سرخپوست» از جمله فیلم‌های راه یافته به سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است و «امیر کیوان معصومی» بازیگر هم‌محله‌ای هم در این فیلم حضور دارد.

سينما

«سفر در خانه»، «سری اول سریال محله گل و بلبل» و «معمای شاه» از دیگر سریال‌هاییست که معصومی در آن به ایفای نقش پرداخته است. ایفای نقش معصومی، بازیگر هم‌محله‌ای در فیلم تازه اکران شده سرخپوست در جشنواره فیلم فجر امسال بهانه‌ای شد تا با او درباره این فیلم و امکانات سینمایی منطقه۲۲ گفت‌وگو کنیم. او اعتقاد دارد این فیلم می‌تواند نظر مخاطبان بسیاری را به خودش جلب کند و از فیلم‌های برتر این جشنواره محسوب شود.

  •  از محله گل و بلبل  تا سرخپوست 

«امیرکیوان معصومی» در فیلم «سرخپوست» با بازیگران معروفی مانند «نوید محمدزاده» و «پریناز ایزدیار» همبازی است. او در این فیلم معاون زندان و روبه‌روی نوید محمدزاده قرار گرفته و به‌عنوان بازیگر مکمل در این کاراکتر به ایفای نقش می‌پردازد. بازیگر هم‌محله‌ای با اشاره به داستان این فیلم می‌گوید: «این فیلم مربوط به دوره زمانی دهه ۴۰ است و حال و هوای قبل از انقلاب را برای مخاطبان تداعی می‌کند. کارگردان این فیلم نیما جاویدی است که فیلم قبلی او «‌ملبورن» هم جوایز زیادی را کسب کرد. امیدوارم این فیلم هم بتواند جایزه‌های بسیاری را در بخش‌های مختلف به خود اختصاص بدهد. چراکه فیلمنامه قوی و صحنه‌پردازی مثال‌زدنی این فیلم نقطه قوت آن به شمار می‌رود.» او در ادامه به نقش‌های دیگرش در تلویزیون و سینما اشاره می‌کند و می‌گوید: «اغلب مردم تصویر من را با سری اول سریال محله گل و بلبل به خاطر می‌آوردند. «معمای شاه» و «سفر در خانه» هم از دیگر سریال‌های بیاد ماندنی است که من در آن ایفای نقش کرده‌ام.» 

  •  توسعه فضاهای فرهنگی  در پهنه غرب

 «اسمش رو نبر»، «جاده چالوس»، «سوءتفاهم» و «لوک خوش‌شانس» هم از دیگر سریال‌هایی است که در کارنامه بازیگری معصومی دیده می‌شود. معصومی عید امسال هم در سینما، همراه مردم و تماشاگران پرده نقره‌ای خواهد بود. او در این‌باره می‌گوید: «در فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی بازی کرده‌ام که نوروز امسال در سینماهای کشور اکران می‌شود. همچنین برای ماه مبارک رمضان هم سریال دیگری در برنامه کاری‌ام دارم که به‌زودی فیلمبرداری آن آغاز خواهد شد.» او به کمبود سینما در پهنه غربی پایتخت اشاره می‌کند و می‌گوید: «تعداد سینماهای پهنه غرب کم است. برای مثال همین منطقه ۲۲، با این جمعیت زیادش یک سالن تئاتر هم ندارد و تنها یک سینما سهم جمعیت زیاد شهروندان این منطقه است. متأسفانه اغلب سینماها در مرکز شهر قرار دارد. باید به فکر گسترش فضاهای فرهنگی و هنری بود و حتی شاید بتوان در مجتمع‌های تجاری بزرگ منطقه این فرصت را ایجاد کرد.» 

  • امیر کیوان معصومی

متولد: ۱۳۴۸
کارنامه هنری: بازی در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی از جمله، ماه پیشونی، معمای شاه، جاده چالوس و ... حضور در ۹۰ قسمت محله گل و بلبل 
 

کد خبر 430142

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha