مرضیه موسوی - خبرنگار: «حمیدرضا گوهری» مدیر روابط‌عمومی آموزش و پرورش منطقه۲ می‌گوید: «هنوز گودبرداری در ملک همجوار مدرسه ریحانه انجام نشده است و ترک‌های خفیف ایجاد شده تنها بر اثر تخریب ملک به وجود آمده‌اند.»

تخريب

ساختمان دبستان دخترانه ریحانه قدیمی است. سال گذشته زمزمه‌هایی از نوسازی ساختمان این مدرسه به گوش می‌رسید. با این حال هنوزکاری برای نوسازی ساختمان نیم‌قرنی این مدرسه در محله تهران‌ویلا انجام نشده است. «محمدرضا کرمی» معاون فنی و عمرانی شهردار منطقه۲ می‌گوید: «بعد از گزارش حادثه همراه شهردار و تیمی از نمایندگان اولیا و مربیان از مدرسه بازدید کردیم. به دستور شهردار منطقه، دستور توقف عملیات صادر شده است و کارگروهی تشکیل داده‌ایم که در آن تصمیمات لازم برای ایمنی مدرسه را انجام دهیم.

گرچه احتمال می‌رود گودبرداری آسیبی به ساختمان مدرسه نرساند اما برای راحت شدن خیال اولیا و رعایت ایمنی برای حفظ جان دانش‌آموزان با مالک توافق می‌کنیم که تا پایان سال تحصیلی گودبرداری انجام ندهد. با اینکه منطقه ۲ کالبد نسبتاً جوانی دارد، ساختمان این مدرسه فرسوده و قدیمی است و این موضوع باعث نگرانی اولیا شده است. ساختمان کنونی مدرسه سال‌ها قبل با کاربری ملک مسکونی ساخته شده و حتی اگر نوسازی هم در آن انجام نشود نیاز به مقاوم‌سازی به‌عنوان کاربری مدرسه دارد.» طرشت، فرحزاد و اسلام‌آباد محله‌های فرسوده منطقه۲ به شمار می‌روند و کمتر بافت فرسوده‌ای در سایر محله‌های این منطقه به چشم می‌خورد که ساختمان مدرسه ابتدایی ریحانه یکی از آنهاست.  

  •  چالش همیشگی

گوهری می‌گوید که کمبود بودجه در آموزش و پرورش باعث شده تا علاوه بر پروژه‌های مقاوم‌سازی مدارس، با مشکل مدارس استیجاری هم مواجه باشیم: «کافی است یکی از این مدارس تخلیه شوند تا تمام دانش‌آموزان در آن سال تحصیلی با مشکل ثبت‌نام در سایر مدارس روبه‌رو شوند.» تعداد قابل توجهی از مدارس استیجاری منطقه۲ ساختمان‌هایی هستند که سایر نهادهای دولتی به آموزش و پرورش اجاره داده‌اند که می‌توان با توافق‌های سازمانی، این ملک‌ها را در اختیار کامل آموزش و پرورش گذاشت.

کد خبر 429887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha