مسئولان تربیت‌بدنی شهرداری منطقه ۶ برای بازگرداندن حس حیات و زندگی به کوچه و خیابان‌های قلب پایتخت، آستین‌ها را بالا زده‌اند و ورزش‌های بومی را به خیابان‌ها آورده‌اند تا یک‌بار دیگر فرصت بازی و هیاهو در کوچه و خیابان‌ها را به کودکان بدهند.

خيابان ورزش

هر ماه یک خیابان، میزبان برنامه‌های ورزشی تربیت‌بدنی شهرداری منطقه ۶ است. خانواده‌ها در این برنامه حاضر می‌شوند و یک روز را در کنار هم به خوشی و شادی می‌گذرانند. مسئول تربیت‌بدنی شهرداری این منطقه می‌گوید: «در گذشته کوچه و برخی از خیابان‌های کم‌ تردد محل امنی برای بازی کودکان بودند. دخترها چادر گل گلی مادران را به سر می‌کردند و در گوشه‌ای بساط «خاله بازی» به راه می‌انداختند و کمی آن طرف‌تر پسرها گل کوچیک بازی می‌کردند.

این روزها ماهیت اصلی وکارکرد کوچه‌ها و خیابان‌ها تغییر کرده و به محل پارک خودروها تبدیل شده‌اند. دور شدن از بازی‌های سنتی که با تحرک همراه بود و سبب رشد خلاقیت و نشاط کودکان می‌شد، شهروندان را به زندگی ماشینی و کارهای کم تحرک سوق داده است.» به گفته «غلامعلی عیوض‌زاده»، ورزش و شادی و نشاط نباید در چهارچوب خاصی محصور باشد. امکانات و تجهیزات ورزشی باید به گونه‌ای تهیه و پیش‌بینی شوند تا همه شهروندان امکان استفاده از آن را داشته باشند.

او می‌گوید: «از طریق مدیران سراهای محله، ظرفیت‌ها و همچنین نیاز ورزشی شهروندان هر محله را شناسایی کرده‌ایم و هر ماه یک خیابان در محله انتخاب و امکانات ورزشی متناسب با خواسته و نیاز محله و اهالی را در آن فراهم می‌کنیم. براساس ارزیابی که از برنامه‌های گذشته داریم، استقبال اهالی بسیار خوب بوده و مدام پیگیری اجرای این برنامه در سایر محله‌ها هستند.» طناب‌کشی، پرتاب دارت، وسطی، گل کوچیک، لی‌لی، طناب‌کشی و کش‌بازی، بازی‌هایی هستند که در خیابان «ورزش» اجرا می‌شود. شهروندان برای کسب اطلاع از نشانی خیابان ورزش در محله‌ها با شماره ۸۸۹۹۳۵۰۶ و ۸۸۹۹۳۵۰۷، واحد تربیت‌بدنی تماس بگیرند.

کد خبر 429738

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha