سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
۰ نفر

فعالیت تنها مرکز نجوم آماتوری پهنه غرب پایتخت واقع در منطقه ۹ متوقف شد.

نجوم

این اتفاق در حالی رخ داد که بسیاری از شهروندان مناطق همجوار مانند مناطق ۵، ۲۱ و ۲۲ از خدمات رایگان و تخصصی این مرکز در زمینه رصد ستارگان و نجوم و حضور در کلاس‌های آموزشی استفاده می‌کردند. «محمدتقی خویینی‌ها» دبیر شورایاری محله شهید دستغیب می‌گوید: «فعالیت مرکز ستاره‌شناسی و نجوم خانه مشق شهرداری از سال ۱۳۹۴ در منطقه فعالیت آغاز شد و در مدت کوتاهی توانست مخاطبانش را حتی از دیگر مناطق پیدا کند.

چراکه مشابه این مرکز در پهنه غرب تهران وجود ندارد.» «راحله محمدی» از ساکنان قدیمی محله دستغیب هم می‌گوید: «در محله‌های جنوبی شهر شاید بضاعت مالی طوری نباشد که فرزندان‌مان بتوانند از کلاس‌های رصد و همایش‌های مرتبط با دانش نجوم بهره‌مند شوند. اما چنین امکانی را مرکز ستاره‌شناسی مشق به رایگان در اختیارمان قرار می‌داد و بسیاری از نوجوانان می‌توانستند علاقه‌مندی و سرگرمی مناسبی پیدا کنند.» «مسعود عتیقی» مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در ارتباط با تعطیلی ناگهانی این مرکز می‌گوید:

«فعالیت ۳ ساله مرکز در منطقه ۹ شامل کارگاه‌های آموزشی ستاره‌شناسی مقدماتی، عکاسی نجومی، گذر سیاره‌ها و ستاره‌شناسی رصدی بود که در روز به صورت میانگین ۱۰۰ دانش‌آموز و دانشجو به مرکز مراجعه می‌کرد. اما یکباره با اعلام مدیران حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری فعالیت‌های مرکز با وجود بسیاری از تجهیزات ستاره‌شناسی و رصد آسمان از ابتدای امسال متوقف شد.» «شهریار رشیدعلی‌پور» معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه در پاسخ به تعطیلی مرکز ستاره‌شناسی به خبرنگار همشهری محله می‌گوید: «ساختمان خانه مشق به دلیل تعمیر و رفع مشکلات فنی مدتی به حالت نیمه‌تعطیل بوده که همکاران ما به دنبال رفع مشکلات آن هستند. با توجه به درخواست‌های مکرر اهالی برای راه‌اندازی مجدد مرکز ستاره‌شناسی امیدواریم سال آینده این مرکز فعالیت‌های خود را از سر بگیرد.»

کد خبر 430140

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha