فاطمه نصیری‌ها-خبرنگار: سد معبر و ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی، معیار انتخاب صنوف و مشاغل مزاحم هستند که عملکردشان توسط نیروهای اداره ساماندهی شهرداری مناطق رصد و با متخلفان برخورد می‌شود.

طالقاني

منطقه ۶، قلب پایتخت محسوب می‌شود و با توجه به اینکه معابر آن پرتردد هستند، ساماندهی مشاغل مزاحم با حساسیت بیشتری انجام می‌شود و به همین دلیل است که نخستین اکیپ ویژه ساماندهی در این منطقه تشکیل و عملکرد صنوف را در معابر اصلی زیر ذره بین قرار داده است. به گفته رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه ۶، در نواحی شش‌گانه به‌ویژه معابر اصلی و پرتردد مانند خیابان‌های ولی‌عصر(عج)، انقلاب، بلوار کشاورز و چهارراه ولی‌عصر(عج)، نیروهای ساماندهی به شکل مستمر و ماهانه، عملکرد مشاغل مختلف از جمله کسبه، دستفروشان و حتی کیوسک‌داران را رصد و در صورت مشاهده هر نوع فعالیتی که مغایر با قوانین و چهارچوب ساماندهی باشد، با آنها برخورد می‌کنند.

«پدرام طلوعی» می‌گوید: «علاوه بر طرح‌های ضربتی که به‌طور مستمر در نواحی اجرا می‌شود، اکیپ ویژه در شهرداری منطقه تشکیل شده است که عملکرد صنوف را رصد و در صورت ارتکاب تخلف با آنها برخورد قانونی می‌کنند.» به گفته او حدود ۳۹۰ پرونده مربوط به‌بند ۲۰ در اداره ساماندهی وجود دارد که طلوعی با رسانه‌ای کردن آن به روند برخورد مأموران ساماندهی اشاره و عنوان می‌کند: «مأموران در مرحله نخست به صنوف متخلف، اخطار کتبی می‌دهند و اگر توجه نکنند و به تخلفاتشان ادامه دهند،

مشمول ‌بند ۲۰ قانون شهرداری تهران می‌شوند و با دستور قضایی اقدام به پلمب صنف می‌کنیم.» دستفروشان چهارراه ولی‌عصر(عج) مزاحمت سدمعبر و صنوف خیابان ایرانشهر نیز آلایندگی‌های زیست‌محیطی دارند. به گفته رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه به اصناف قانونمدار بسته‌های تشویقی ارائه می‌شود: «صنوفی را که پایبند قوانین و مقررات هستند شناسایی و در مناسبت‌های مختلف با اهدای لوح تقدیر از آنها تقدیر و تشکر می‌کنیم.» در نواحی شش‌گانه ۱۰ صنف و کاسب نمونه شناسایی شده‌اند که تا اواسط بهمن ماه از آنها تقدیر می‌شود. اهالی برای معرفی صنوف مزاحم می‌توانند با سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ یا با شماره ۸۸۲۰۵۰۸۳ تماس بگیرند.  

کد خبر 429762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha