فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهوری با کل طرح جمع آوری قلیان مخالف نیست، اظهار داشت: جمع آوری قلیان‌ها تدبیر و وظیفه دولت بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر ریاست‌جمهوری که برای ارائه گزارشی از روند کار مبارزه با مواد‌مخدر به کمیسیون امنیت ملی دعوت شده بود، در خصوص مخالفت دولت با طرح جمع آوری قلیان، گفت: البته هنوز نظر جدید دولت به ما ابلاغ نشده  اما باید بگویم این طرح بخشی از قانون مبارزه با مواد دخانی است که سال گذشته به تصویب مجلس رسید و آئین نامه‌ای نیز از طرف دولت در رابطه با آن ابلاغ شد و وزیر بهداشت رئیس این ستاد است که در جلسه‌ای که در ستاد تشکیل شد از نیروی انتظامی برای همکاری در اجرای این طرح درخواست شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت نیروی انتظامی در اجرای طرح جمع آوری قلیان زیر نظر وزارت بهداشت صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: قلیان جزو مراحل طرح امنیت اجتماعی نبوده و جمع آوری آن اجرای قانون مبارزه با مواد دخانی است و البته اجرای این قانون بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده است و طرح اخیر با مسئولیت این وزارتخانه اجرا شد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر یاد آور شد: رئیس‌جمهوری خواستار توقف طرح جمع آوری قلیان نیست،  بلکه معتقد است که برخی قهوه خانه‌ها مجوز ارائه چای و قلیان دارند و چون عمدتا این افراد از اقشار ضعیف جامعه هستند تا بحث تغییر کاربری آنها انجام نشده در رابطه با آن تأمل و مدارا شود.

مقدم در پایان گفت: من قبلاً هم گفته بودم قرار است فقط یک مرتبه نیروی انتظامی با وزارت بهداشت در این طرح همکاری کند و بعدا مسئول این کار خود اتحادیه‌های صنفی و وزارت بهداشت خواهند بود.

کد خبر 42963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز