دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

آزاده مختاری: با بی‌نتیجه ماندن تلاش 10 ساعته بازپرس جنایی و تیم پلیسی برای متقاعد کردن مرد میانسالی که یک برج‌ساز را در دفترخانه‌اش در غرب تهران به قتل رسانده بود، وی با شلیک گلوله خودکشی کرد.

ساعت 10 شامگاه یکشنبه، قاضی محمد شهریاری- بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی پایتخت- درجریان قتل مرد میانسالی قرار گرفت که به ضرب گلوله مالک دفترخانه‌ای در جنت‌آباد، از پای درآمده بود.

ماجرای این شلیک مرگبار، ساعاتی قبل و هنگامی به پلیس گزارش شده بود که همسر دفترخانه دار، با پلیس تماس گرفته و به آنها گفته بود همسرش لحظاتی قبل در تماسی با وی تهدید کرده، قصد کشتن مرد برج‌سازی را دارد که از مدتی قبل با وی اختلاف داشت اما در حالی که او قصد آرام کردن همسرش را داشته، صدای شلیک گلوله‌ای را شنیده است.

این زن هنگامی که سراسیمه خود را به دفتر شوهرش رسانده بود با دیدن لکه‌های خون و همسرش که قصد خودکشی داشت، دریافت وی  به تهدید خود عمل کرده است.

با گزارش ماجرا به پلیس و دادسرای جنایی، قاضی شهریاری خود را به سرعت به محل حادثه رساند و اقدامات روانشناسانه‌ای را برای متقاعد کردن این مرد به تسلیم شدن آغاز کرد اما مرد میانسال که در کرکره‌ای دفترخانه را بسته بود، دائم تهدید به خودکشی می‌کرد.

با مواجه شدن با این صحنه، بازپرس کشیک تلاش کرد این مرد را به آرامش و تسلیم شدن فراخواند اما وی پاسخ داد دیگر راه برگشتی نمانده است.

- اما شاید خانواده مقتول رضایت دادند، خودکشی آخرین راه حل نیست، به خانواده‌ات فکر کن، شاید راهی برای جبران اشتباهت باشد، این را بازپرس گفت.

ولی مرد دفترخانه دار، حاضر به تسلیم نبود و تنها تکرار می‌کرد هرگز نمی‌خواسته این اتفاق بیفتد، سرانجام در حالی که تلاش‌های روانشناسانه بازپرس برای متقاعد کردن این مرد بی‌نتیجه مانده بود صدای شلیک گلوله، از پایان تلخ این ماجرا خبر داد.

آخرین درخواست- بخشش خانواده قربانی

بازپرس محمد شهریاری در توضیح این خبر به همشهری گفت: دفترخانه دار، بعد از ارتکاب جنایت، به شدت از نظر روحی به هم ریخته بود و همین مسئله باعث شد تلاش‌ها برای آرام کردن وی راه به جایی نبرد و سرانجام وی با چشمانی اشکبار، پس از آنکه از همه و به‌خصوص خانواده قربانی تقاضای بخشش کرد به زندگی خود پایان داد.

او در مدت 10 ساعتی که از هنگام قتل تا خودکشی طول کشید، بارها گفت هرگز نمی‌خواسته ماجرا به اینجا کشیده شود.

بازپرس شهریاری افزود: فضای دفترخانه به صورتی بود که مأموران به غیراز در کرکره‌ای که متهم در پشت آن ایستاده بود راه دیگری برای ورود به محل حادثه وجلوگیری ازخودکشی وی نداشتند، این درحالی بود که متهم با دوربین‌های مداربسته‌ای که دردفترخانه نصب شده بود تمام حرکات مأموران را زیرنظر داشت.

این گزارش حاکی است، تحقیقات برای روشن‌شدن انگیزه اصلی دفترخانه‌دار از شلیک مرگبار درشعبه 7 دادسرای جنایی تهران آغاز شده است.

کد خبر 42888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز