آزاده مختاری: چاپ عکس‌چهره‌نگاری شده متهم کلیدی در قتل وکیل دادگستری در تهران، کارآگاهان پلیس جنایی پایتخت را به یک دانشجوی اخراجی حقوق رساند که نام خانوادگی وی به نام خانوادگی مقتول نزدیک است.

بررسی‌ها برای دستگیری این متهم کلیدی در حالی ادامه دارد که وی از هنگام وقوع جنایت ناپدید شده است.

۱۲ اردیبهشت ماه گذشته، مأموران کلانتری ۱۰۵ سنایی تهران در جریان قتل یک وکیل دادگستری به نام محمود عاشوری در دفتر کارش در ساختمان شماره 9 خیابان کیان دانش قرارگرفتند.

عامل جنایت با اسلحه‌ای مجهز به صدا خفه کن، وکیل عاشوری را از فاصله‌ای نزدیک و با شلیک گلوله‌ای به سرش هدف قرار داده بود.

با کشف جسد، محمد حسین شاملو- بازپرس شعبه یکم دادسرای جنایی- و کارآگاهان جنایی تهران با حضور در قتلگاه، تحقیقات تخصصی را برای یافتن ردی ازقاتل آغاز کردند.

با بررسی وضعیت ظاهری محل جنایت و وجود چندین فنجان چای روی میز، از همان ابتدا این فرضیه که عامل یا عاملان جنایت از قبل با قربانی آشنایی داشته‌ و به راحتی وارد دفتر کار وی شده‌اند، مد نظر قرار گرفت.

از آنجا که وکیل عاشوری، پیش ازاین مسئولیت‌های قضائی بسیار بالایی را برعهده داشت، این احتمال که وی توسط یکی از متهمان پرونده‌هایش به قتل رسیده باشد قوت گرفت اما با کشف فیلم صحنه جنایت که در دوربین مداربسته ساختمان روبه‌رویی ثبت شده بود، چهره تقریبی ضارب به دست آمد.

در شاخه دیگری از تحقیقات، وقتی کارآگاهان دریافتند مأمور محافظی که مقتول از مدتی قبل استخدام کرده بود از زمان جنایت تاکنون ناپدید شده، وی نیز به‌عنوان یکی از متهمان در این پرونده پیچیده تحت تعقیب قرار گرفت اما این ردیابی‌ها نیز به بن بست رسید.

در این مرحله از بررسی‌های تخصصی، با جمع بندی تمامی اطلاعات، بازپرس شعبه یکم دادسرای جنایی تهران دستور چاپ عکس تقریبی متهم جنایت را که از دوربین مداربسته به‌دست آمده بود، صادر کرد و به این ترتیب، عکس وی در مطبوعات منتشر شد.

با چاپ این عکس، در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد تعدادی از آشنایان وکیل،  مرد مرموز را قبلا در دفتر وکالت او دیده بودند، تلفن فردی ناشناس، مسیر جدیدی را برای شناسایی قاتل مرموز گشود.

بازپرس محمد حسین شاملو، در توضیح تحقیقات انجام شده برای یافتن سرنخی ازعامل جنایت به همشهری گفت: با چاپ عکس متهم فراری در روزنامه‌ها، مردی با کارآگاهان اداره 10 آگاهی تهران تماس گرفت ومدعی شد متهم فراری را می‌شناسد.

با مشخصاتی که این مرد دراختیار پلیس جنایی قرار داد و با استعلام از مراکز مسئول مشخص شد نام خانوادگی مرد مرموز، به نام خانوادگی وکیل مقتول نزدیک بوده است.

این بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد جوان که پیش از این به دفتر وکیل عاشوری رفت و آمد داشته، یک دانشجوی اخراجی رشته حقوق بوده که از هنگام جنایت ناپدید شده است.

اعتراف به 6 سرقت

بازپرس شعبه یکم دادسرای جنایی در ادامه گفت: تحقیقات برای به دام انداختن این متهم در حالی ادامه دارد که این فرضیه که ممکن است وی همان مأمور محافظ وکیل عاشوری باشد نیز در حال بررسی است.

بازپرس محمد حسین شاملو افزود: با مشخص شدن هویت متهم ناپدید شده، دستور بازداشت وی به‌عنوان کلیدی‌ترین مظنون این پرونده جنایی برای کارآگاهان پلیس جنایی تهران صادر شده است.

کد خبر 42204

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز