سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: به‌دنبال مرگ یک طلافروش در شهر قدس که به ضرب گلوله افراد ناشناس به قتل رسید، تحقیقات پلیسی برای کشف راز این جنایت آغاز شد.

ساعت 4 بعد‌ازظهر دوشنبه گذشته، یکی از همسایه‌های مرد طلافروش در شهر قدس، وقتی متوجه شد کرکره طلافروشی  در این ساعت از روز تا نیمه‌های در پایین کشیده شده، به ماجرا مشکوک شد و خودش را به مغازه رساند.

وقتی مرد جوان از پشت شیشه به داخل آن نگاه کرد، با جسد مالک مغازه که در کنار گاوصندوق بر زمین افتاده بود مواجه شد و با این تصور که او دچار گازگرفتگی شده، ماجرا را به پلیس اطلاع داد.

با این تماس، مأموران کلانتری 19 شهر قدس به سرعت خود را به این طلافروشی رسانده و پس از ورود به مغازه، دریافتند مرد طلافروش دچار گاز گرفتگی نشده بلکه به ضرب گلوله به قتل رسیده است.

پلیس در تعقیب قاتل نامرئی

در حالی که مأموران با یک معمای جنایی روبه‌رو شده بودند، ماجرا به قاضی انصاری‌فر- بازپرس کشیک ویژه قتل شهریار- گزارش و با حضور او و کارآگاهان پلیس آگاهی شهریار، بررسی‌ها برای کشف راز این قتل آغاز شد.

مأموران در نخستین تحقیقات دریافتند مقتول که یکی از طلافروشان قدیمی و خوشنام منطقه بود،  هنگام ظهر و زمانی به قتل رسیده که بیشتر مغازه‌داران برای صرف ناهار مغازه خود را بسته یا به خانه رفته بودند.

از سوی دیگر، شنیده نشدن صدای شلیک گلوله، نشان می‌داد سلاح قاتلان مجهز به
صدا خفه کن بوده و آنها قبل از آنکه مرد طلافروش بتواند از همسایه‌ها کمک بخواهد، وی را هدف گلوله قرار داده‌اند.

این در حالی بود که مغازه مقتول فاقد هر‌گونه دوربین مداربسته یا آژیر خطر بود و به همین خاطر، عامل یا عاملان جنایت بدون بر جا گذاشتن سرنخی از خود دست به قتل زده بودند.

به دست آمدن این اطلاعات، پلیس را با این فرضیه مواجه کرد که عاملان جنایت در یک  اقدام  سریع با اسلحه‌ای که مجهز به صدا خفه کن بود، طلافروش را غافلگیر کرده و وی را با شلیک یک گلوله به پیشانی‌اش از پای درآورده و سپس بدون جلب توجه، از قتلگاه گریخته‌اند.

قربانی- رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان تهران- با بیان اینکه عملیات گسترده و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی برای به دام انداختن، جنایتکار آغاز شده گفت: در حالی که از داخل مغازه 4 کیلو طلا کشف و ضبط شده، هنوز مشخص نیست جنایت با
چه انگیزه‌ای صورت گرفته است.

وی افزود: پوکه گلوله که در صحنه جنایت کشف شده است، یکی از سرنخ‌های مهم پلیسی برای رسیدن به عامل جنایت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ساعاتی پس از آغاز تحقیقات، یک مظنون دستگیر شده افزود: متأسفانه بعد از پخش خبر این جنایت در منطقه، مردم  زیادی در مقابل طلافروشی مقتول جمع شدند که این مسئله باعث شد وقت زیادی از پلیس برای انجام تحقیقات گرفته شود که از مردم درخواست ‌شد درصورت مواجهه با چنین مواردی، صحنه جنایت را برهم نزده و از تجمع درمحل و دخالت در کار پلیس خودداری کنند.

کد خبر 39536

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز