همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای پاکستانی با استفاده از خمپاره و سلاح‌های سنگین، مواضع ارتش هند را در ایالت جامو و کشمیر مورد هدف قرار دادند و ما متقابلا جواب دادیم.

درگيري هند و پاكستان

به گزارش ایرنا، به نقل از نشریه تایمز او ایندیا، «دواندر آنند» افزود: تیراندازی بدون دلیل نیروهای پاکستانی در منطقه سوندر بانی کشمیر اتفاق افتاد. ارتش هند نیز در واکنش به این اقدام پاکستان، مواضع ارتش این کشور را به صورت موثر و قاطع مورد هدف قرار داد.

این درحالی است که به گفته منابع هندی، صبح امروز یک افسر ارتش هند بر اثر برخورد گلوله یک تک تیرانداز پاکستانی در مناطق مرزی کشمیر کشته شده است.

دولت هند اعلام کرده است در سال ۲۰۱۸ بیشتر موارد نقض آتش بس از سوی پاکستان در ۱۵ سال اتفاق افتاده است. بر اساس آمار دولت هند در سال گذشته نیروهای پاکستانی دو هزار و ۹۳۶ بار توافق آتش بس با هند را نقض کرده اند.

روز یکشنبه نیز یک نیروی هندی بر عصر تیراندازی ارتش پاکستان در منطقه راجوری کشمیر مجروح شد. همچنین روز جمعه هفته گذشته یک سرباز هندی بر اثر انفجار بمب کشته شد.

هند و پاکستان در سال ۲۰۰۳ میلادی توافق آتش بس در مرزهای جامو وکشمیر را امضا کردند.

هند پاکستان را حامی تروریسم و گروه های شبه نظامی ضد هند می داند، اما پاکستان همواره نقش خود را در حملات تروریستی علیه هند رد کرده است.

از سوی دیگر پاکستان هند را به ایجاد ناآرامی در استان بلوچستان این کشور متهم کرده است.

بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال ۱۹۴۷ میلادی تاکنون است.

کد خبر 428587

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha