همشهری آنلاین: در پی حمله تروریستی هفته گذشته کشمیر که ۴۰ کشته برجا گذاشت، فرمانده ارتش هند در کشمیر خطاب به ستیزه جویان و گروه های تروریستی این منطقه گفت:یا تسلیم شوید یا بمیرید.

ژنرال دیلون

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای اس بی اس استرالیا، گروه تروریستی موسوم به «جیش محمد» مسئولیت حمله روز پنجشنبه ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) به یک کاروان امنیتی را بر عهده گرفت، اما دولت پاکستان هرگونه ارتباط با این گروه تروریستی و این انفجار را رد کرد.

این حمله تنش میان هند و پاکستان را بیش از پیش تشدید کرده است.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند که از جانب مردم و احزاب داخلی هند برای انتقام از این گروه تروریستی زیر فشار است اعلام کرد به نیروهای امنیتی برای پاسخ به شورشیان آزادی عمل داده است.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز در مصاحبه ای تلویزیونی، ارتباط پاکستان با این بمب گذاری را رد کرد و افزود که اسلام آباد آماده همکاری با هند برای مبارزه با تروریسم است اما هرگونه حمله از سوی هند را تلافی خواهد کرد.

عمران خان در این مصاحبه ضمن تاکید بر اینکه اگر هند از ارتباط پاکستان و حمله تروریستی کشمیر که منجر به کشته شدن ۴۱ نیروی مسلح هند شد مدرکی دارد ارائه دهد، گفت: در صورت بروز هرگونه حمله از جانب هند، پاکستان، تلافی می کند.

ژنرال «دیلون» فرمانده هند در کشمیر تحت کنترل هند، سازمان اطلاعاتی پاکستان را به جاسوسی و انجام مرگبار ترین حملات به نیروهای امنیتی در سه دهه در کشمیر متهم کرد.

وی افزود: من از همه مادران کشمیر درخواست می کنم پسران خود که به گروه های تروریستی پیوستند را به دولت تسلیم کنند؛ در غیر این صورت افرادی که اسلحه به دست بگیرند، کشته خواهند شد.

روزنامه هند تودی نیز در گزارشی به نقل از فرمانده ارتش هند، سرویس اطلاعات خارجه پاکستان را به دست داشتن در حمله اخیر کشمیر متهم کرد.

ژنرال دیلون در مصاحبه با خبرنگاران افزود، گروه تروریستی «جیش محمد» بازیگر نقشه‌های ارتش پاکستان و دستگاه اطلاعات خارجه این کشور است.

بیش از ۴۰ نیروی نظامی هند در حمله تروریستی کشمیر در پنجشنبه گذشته جان خود را از دست دادند.

گروه تروریستی جیش محمد مستقر در پاکستان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

کد خبر 432235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha