شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
۰ نفر

موسی علیپور زنوزی - معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۶: جارو کردن پیاده‌روهای مقابل منازل و آب‌پاشی کوچه‌ها، آبیاری فضای سبز و درختان معابر و حتی برف‌روبی کوچه‌ها، در گذشته از سوی شهروندان انجام می‌شد.

موسی علیپور زنوزی/معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه6

امروز با توجه به گسترش دایره خدمت‌رسانی مدیریت شهری، این سنت‌ها فراموش شده‌اند و شهروندان دیگر خود را موظف به انجام آنها نمی‌دانند. در اصلاح جامعه‌شناسی، به توجه و انجام چنین اموری ادای مسئولیت‌های اجتماعی گفته می‌شود که سبب ایجاد همدلی بیشتر و مهرورزی بین ساکنان یک محله می‌شود. انجام این کارهای به ظاهر ساده و پیش پا افتاده موجب افزایش مشارکت‌پذیری شهروندان و پذیرش مسئولیت در سایر کارها و حتی مدیریت امور شهری می‌شود.

با توجه به نتایج خوب و ملموسی که مسئولیت‌پذیری شهروندان در امور شهری به دنبال داشته است متأسفانه این روزها بسیاری از مردم از پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی طفره می‌روند که ما قصد داریم برای نخستین بار این حس مسئولیت‌پذیری در شهروندان را دوباره احیا کنیم و انجام برخی امور را به دست خودشان بسپاریم.  

تشکیل گروه‌های برف‌روبی و برف‌تکانی در کوچه‌ها و محله‌ها نمونه‌ای است که به شکل پایلوت برای نخستین بار در قلب پایتخت اجرا می‌شود. این گروه‌ها با مشارکت و همراهی مدیران سراهای محله تشکیل شده‌اند و آموزش‌های لازم را دیده‌اند و زمستان امسال بی‌شک با مشارکت شهروندان، روزهای برفی زیبا و با نشاطی را تجربه خواهیم کرد. تجهیزات و امکانات برف‌روبی کوچه‌ها و برف‌تکانی درختان تدارک دیده شده و در اختیار مدیران محله‌ها قرار گرفته است تا در صورت نیاز به شهروندان داده شود.

قصد داریم از این نقطه حرکتی را آغاز کنیم و از ظرفیت محله‌ها و تخصص و دانش شهروندان در خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به محله‌ها استفاده کنیم. باور دارم این کار سبب افزایش ظرفیت‌های شهروندی و ارتقای مشارکت‌پذیری شهروندان منطقه۶ می‌شود.

کد خبر 428255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha