همشهری آنلاین: وزیران امور خارجه اتحادیه عرب از احزاب رقیب در لبنان خواستند روز 11 فوریه (22 بهمن) رئیس‌جمهور این کشور را برگزینند.

خبرگزاری سوئیس از قاهره گزارش داد، در بیانیه پایانی نشست این وزیران که یکشنبه شب هفتم بهمن، منتشر شد، آمده است همه طرف‌ها بر این موضع تاکید دارند که به تلاش‌های عمرو موسی، دبیرکل اتحادیه عرب برای رفع بحران واکنش مثبت نشان دهند و میشل سلیمان، نامزد مورد مصالحه را در آن روز برگزینند.

روز 11 فوریه قرار است برای چهاردهمین بار انتخاب رییس جمهور در پارلمان لبنان انجام پذیرد. از زمان پایان دوره ریاست جمهوری امیل لحود، رییس جمهور سابق این کشور در ماه نوامبر در لبنان خلا قدرت و بحران سیاسی داخلی ایجاد شده است.

اکثریت دولت در پارلمان مخالف نفوذ سوریه در کشورشان هستند، این در حالی است که آرای مخالفان طرفدار سوریه برای برگزیدن رییس جمهور ضروری است. انتخابات ریاست جمهوری لبنان می‌بایست به تشکیل دولت وحدت ملی منجر شود.

عزای ملی

روز دوشنبه در لبنان عزای ملی اعلام شده است زیرا روز یکشنبه هفت تن بر اثر درگیری‌های سنگین میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی کشته شدند. این تظاهرات به دلیل قطع برق مداوم برپا شده بود.

در میان کشته‌شدگان یکی از مقامات جنبش امل (از مخالفان دولت) و همچنین چهار عضو حزب‌الله لبنان به چشم می‌خوردند. هر دو این سازمان‌ها خواستار ملاحظه شرایط شده‌اند.

این سنگین‌ترین درگیری از ژانویه 2007 میلادی در لبنان است که در جریان نارآمی‌های دانشجویی هفت تن کشته شدند.

کد خبر 42823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز