همشهری آنلاین: معاون رییس جمهوری چین با اشاره به اجرای سیاست «۴۰ سال اصلاحات و درهای باز» در کشورش تاکید کرد اصلاحات در چین هرگز متوقف نمی‌شود بلکه درب آن گسترده‌تر نیز خواهد شد.

مقامات چين

به گزارش ایرنا 'وانگ چیشان' در آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد روابط دیپلماتیک چین و آمریکا در پکن افزود: چین همواره به عنوان حامی صلح جهانی، تسهیل کننده توسعه جهانی و طرفدار نظم بین المللی عمل خواهد کرد.

او افزود: پکن و واشنگتن باید به حق حاکمیت، امنیت و توسعه یکدیگر احترام بگذارند و از طریق گفت و گو و مشاوره که کلید توسعه سالم و پایدار روابط دو جانبه است اختلافاتشان را حل کنند.

معاون رییس جمهوری چین اظهار داشت: ۴۰ سال پیش رهبران دو کشور در یک تصمیم تاریخی، با رعایت منافع مشترک دو کشور و در یک دیدگاه استراتژیک فوق العاده و شجاعانه سیاسی، میان دو کشور روابط دیپلماتیک ایجاد کردند.

او تاکید کرد روابط چین و آمریکا، یکی از مهمترین روابط دوجانبه در جهان با بیشترین توانایی و ظرفیت است.

معاون رییس جمهوری چین افزود: روابط دو کشور در طول ۴۰ سال گذشته، با وجود پیچیدگی ها و چرخش ها، همواره رو به جلو بوده است و دستاوردهای غیر قابل تصوری را در چهار دهه گذشته ایجاد کرده است.

وانگ افزود: روابط دو کشور در این ۴۰ سال نه تنها برای مردم دو کشور برای تمام جهان منافع زیادی داشته است.

به گفته وی روسای جمهوری دو کشور نیز اخیرا با ارسال پیام تبریک چهلمین سال تاسیس روابط دیپلماتیک، راه توسعه همه جانبه میان دو چین و امریما را فراهم کردند.

معاون رییس جمهوری چین از دو طرف خواست تا آرزوها و اهدافشان از برقراری روابط دیپلماتیک که بر اساس هماهنگی، همکفری و سود متقابل بود را دنبال کنند.

وانگ تصریح کرد دو طرف باید به یکدیگر احترام گذاشته و به دنبال موضع مشترک باشند اختلافات را کنار گذاشته و به فصول مشترک و توافق مهم میان رهبران دو کشور پایبندی نشان دهند.

کد خبر 428125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha