همشهری آنلاین: معاون دانشکده علوم نظامی چین گفته است مناقشات بر سر مالکیت دریاهای چین شرقی و جنوبی را می‌توان با غرق کردن دو سوپر ناو آمریکا حل و فصل کرد.

ناو هواپيمابر

به گزارش ایرنا، روزنامه هرالد نیوزلند نوشت: دریادار 'لو یوآن'، اخیرا در نشست فهرست صنایع نظامی گفته بود، با وجود آنکه ناوهای هواپیمابر آمریکا اسکورت می شوند، توانمندی بالا و جدید ضد موشکی و موشک کروز چین، فراتر از حمله به این ناوهاست. از بین بردن هر یک از این سوپر ناوها مساوی با جان ۵ هزار سرباز آمریکایی است. غرق کردن دو فروند، هزینه ای دو برابر برای آمریکا دارد.

این روزنامه نوشت: به اعتقاد پکن، ناوهای هواپیمابر ۱۰۰ هزار تنی آمریکا در دریای چین شرقی و جنوبی، پاشنه آشیل واشنگتن است و واداشتن کشورها به خروج از این دریا، مستلزم غرق کردن این ناوها و از دست رفتن جان ۱۰ هزار سرباز آمریکایی است.

یوآن از ارتش، پول، استعداد، سیستم رای گیری و ترس آمریکایی ها از دشمنان به عنوان نقاط ضعف و قابل بهره داری یاد کرد و افزود، چین باید از نقاط قوت خود برای حمله به نقاط ضعف دشمن استفاده کند. وقتی دشمن از حمله می هراسد و ضعیف است، باید حمله کرد.

پکن بارها از واشنگتن خواسته است به عملیات تحریک آمیز در دریای چین جنوبی پایان بدهد.

چین می گوید، آمریکا به بهانه آزادی دریانوردی، موازین بین المللی را نقض می کند و تهدیدی برای حاکمیت چین و ثبات در منطقه است.

چین و تعدادی از کشورهای منطقه، از جمله ژاپن، ویتنام و فیلیپین بر سر مرزهای آبی و حوزه تحت کنترل خود در دریاهای چین جنوبی و شرقی با هم اختلاف دارند.

آمریکا می گوید، چین در حال ساخت جزایر مصنوعی در این دریاها و تبدیل آنها به تأسیسات نظامی و توسعه مناطق ارضی خود است.

کد خبر 427172

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha