رئیس کل بانک مرکزی در دومین جلسه اعضای خانه صنعت و معدن با ارائه آمار و ارقام موجود و جداول اقتصادی، بار دیگر نسبت به خطر افزایش تزریق نقدینگی در جامعه هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، طهماسب مظاهری هدف از برگزاری چنین جلساتی را ایجاد تعامل با صنعتگران کشور دانست و گفت: بانک مرکزی به منظور آگاهی از دیدگاه‌ها و نظریه‌های هماهنگ یا متفاوتی که درخصوص تصمیمات اقتصادی ارائه می‌شوند چنین جلساتی را برگزار می‌کند.

رئیس کل بانک مرکزی با ارائه آمار و ارقام موجود و جداول اقتصادی،  به خطر افزایش تزریق نقدینگی در جامعه اشاره و به ضرورت همدلی دست اندرکاران بخش‌های مختلف اقتصادی،   صنعتی وتجاری در جلوگیری از ادامه این روند تاکید کرد.

وی مسئله منع شدن بانک‌ها مبنی بر برداشت بیش از حد از خزانه بانک مرکزی و موضوع سه قفله کردن خزانه را برای حاضران صمیمانه و باحوصله تشریح کرد و خواستار توجه جدی آنان به این مسئله به‌عنوان یک موضوع ملی شد و از حاضران در جلسه خواست تا نسبت به تحقق این هدف همراهی کرده و کمک کار باشند.

مظاهری ضمن تاکید براین موضوع که بانک مرکزی در روابط میان بانک و مشتری دخالت نمی‌کند و تصمیم در بانک‌ها با هیأت مدیره هر بانک است،  افزود: مقاماتی هستند که می‌توانند به بانک‌ها توصیه کنند، ولی این توصیه‌ها به معنای  تکلیف نیست.

در این جلسه 22نفر از مدیران و نمایندگان تشکل‌های صنعتی از استان‌های مختلف کشور حضور داشتند که به ارائه مشکلات، پیشنهادها و نظریات خود پرداختند و مظاهری حسب مورد، توضیحات لازم را برای حاضران ارائه کرد.

کد خبر 42812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز