همشهری‌آنلاین: رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: جرایم دیرکرد متقاضیانی که تا پایان اسفند ماه سال جاری نسبت به پرداخت بدهی معوق خود اقدام کنند از سوی این بانک مورد بخشودگی قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی بانک صنعت، معدن، قربان دانیالی ضمن اشاره به این که مجموع منابع بانک اعم از انواع سپرده‌ها در حال حاضر به حدود 24 هزار میلیارد ریال رسیده و نسبت به 10 ماهه سال گذشته حدود 90 درصد رشد کرده افزود: بیش از 38 درصد از تسهیلات بانک صنعت و معدن به مناطق محروم اختصاص یافته است.

دانیالی میزان مصارف و مجموع مطالبات جاری و غیرجاری بانک را بیش از 131 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و تصریح نمود: در زمینه اعطای تسهیلات نیز طی 10 ماهه اول امسال شاهد 24 درصد رشد هستیم که یکی از رشدهای مناسب در نظام بانکی کشور در این بخش به بانک صنعت و معدن اختصاص دارد.

وی مجموع منابع ارزی و ریالی مورد استفاده از صندوق توسعه ملی را 9/6 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: در خصوص استفاده از منابع و امکانات صندوق توسعه ملی تاکنون 5/6 میلیارد دلار منابع ارزی و 400 میلیون دلار معادل ریالی قرارداد تخصیص اعتبار شده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: این میزان منابع به 290 طرح اختصاص یافته است که برخی از آنها در مراحل پذیرش، ارزیابی و تصویب در صندوق توسعه ملی و برخی دیگر نیز موافقت نامه های ارزی را از بانک مرکزی اخذ و در حال گشایش و یا تخصیص اعتبار است.

وی افزود: یکی از معضلات کارآفرینان بخش صنعت و معدن کشور مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است که در این زمینه نیز چهارهزار میلیارد ریال منابع اختصاص یافته است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به حمایت مالی این بانک از طرح‌های پتروشیمی فولاد و سیمان اظهار داشت: بانک صنعت و معدن طی 2 سال اخیر 2 میلیارد یورو در حوزه طرحهای پتروشیمی سرمایه گذاری کرده است که این طرحها شامل پروژه های بسیار بزرگ در سطوح بالادستی است.

وی احداث پتروشیمی کاویان که با تولید 2 میلیون تن اتیلن، بزرگترین طرح تولید پلی اتیلن در جهان به شمار می رود را از جمله طرح‌های بزرگ که با حمایت مالی بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده است عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این طرح، خط تولید و تغذیه اتیلن توسط خط لوله غرب کشور، خوراک اتیلن را برای کارخانجات بزرگ پتروشیمی تامین می کند.

وی تامین مالی طرح‌های بزرگ نیروگاهی را از دیگر اقدامات بانک صنعت و معدن درحوزه طرحهای زیربنایی ارزیابی کرد و افزود: در بخش نیروگاهی 19 طرح نیروگاهی کشور با استفاده از منابع مالی بانک صنعت و معدن تامین اعتبار شده که بیشتر آنها در مناطق محروم کشور بوده است.

وی رقم اختصاص یافته ارزی از منابع این بانک برای توسعه 19 نیروگاه کشور را 4/1 میلیارد یورو اعلام کرد.

دانیالی همچنین از تخصیص 2 میلیارد یورو اعتبار برای ایجاد 55 کارخانه پتروشیمی در کشور خبر داد و افزود: بانک صنعت و معدن علاوه بر حمایت مالی از طرح های بزرگ پتروشیمی و نیروگاهی در بخش فولاد نیز فعال است به نحوی که 60 طرح فولادی با 9800 میلیارد ریال از منابع این بانک در حال اجرا یا اتمام قرارداد است.

وی رقم اختصاص یافته برای صنعت سیمان توسط این بانک را 500 میلیون یورو اعلام کرد و افزود: بانک صنعت و معدن تامین منابع مالی مورد نیاز 38 درصد از ظرفیت افزوده صنعت سیمان کشور را بر عهده داشته است.

وی رقم مطالبات معوق این بانک را 17 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این رقم 4 هزار میلیارد ریال تعیین تکلیف شده است که با این حساب رقم واقعی مطالبات معوق این بانک 13 هزار میلیارد ریال است.

کد خبر 200629
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز