همشهری آنلاین: چهار ساعت اعتصاب کارکنان بخش امنیت دو فرودگاه برلین ۴۲ پرواز را کنسل کرد و ۲۵ پرواز را به تاخیر انداخت. سندیکای کارکنان خواهان افزایش دستمزد است.

اعتصاب فرودگاه هاي آلمان

به گزارش دویچه وله، خبر اعتصاب کارکنان بخش امنیت فرودگاه‌های تگل و شونه‌فلد برلین اواخر ماه دسامبر منتشر شده و سندیکای وردی (verdi) از چند روز پیش از مسافران خواسته بود، برای اطمینان در باره پروازشان با شرکت‌های هوایی تماس بگیرند، با وجود این روز دوشنبه، ۱۷ آذر (۷ ژانویه) هزاران مسافر شرکت‌های هوایی ایزی‌جت، رایان ایر و یورووینگز در این دو فرودگاه سرگردان بودند.

به گفته سندیکای وردی در اعتصابی که ساعت پنج آغاز شده و ساعت نه پایان یافته ۲۵۰ کارمند فرودگاه تگل و ۱۵۰ کارمند فرودگاه شونه‌فلد شرکت داشتند.

در گزارش خبرگزاری رویترز از این حرکت اعتراضی آمده است که در تگل ۴۲ پرواز و در شونه‌فلد پنج پرواز کنسل شده است. در شونهفلد ۲۵ پرواز نیز به تعویق افتاده است.

سندیکای وردی این اعتصاب را برای افزایش فشار بر کارفرما، یعنی اتحادیه فدرال شرکت‌های امنیت هوایی آلمان (BDLS) برگزار کرد. وردی خواهان افزایش دستمزد کارکنان بخش امنیت فرودگاه از ساعتی۱۷ یورو به ساعتی ۲۰ یورو و همسانی دستمزد کارکنان قسمت‌های گوناگون امنیت فرودگاه‌هاست.

BDLS در مذاکراتی که تاکنون با وردی داشته با افزایش دستمزد به میزان ۴/ ۶درصد موافقت کرده است.

  • ادامه مذاکرات و احتمال اعتصاب بیشتر

قرار است که روز ۲۳ ژانویه مذاکرات BDLS و سندیکای وردی برای تعیین دستمزد کارکنان بخش امنیت فرودگاه‌ها ادامه یابد. یک سخنگوی وردی به خبرگزاری رویترز گفته است: «ما منتظر اشاره‌ای از طرف کارفرما هستیم».

او همچنین تاکید کرده است که امکان برگزاری اعتصاب در دیگر فرودگاه‌های آلمان وجود دارد.

یک سخنگوی BDLS هم آمادگی این اتحادیه برای بالابردن پیشنهاد خود را اعلام کرد، به این شرط که سندیکا هم از خواست خود کوتاه بیاید.

در فرودگاههای آلمان در مجموع ۲۳ هزار نفر مسولیت کنترل مسافران و بار آنها را به عهده دارند.

کد خبر 427713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha