همشهری آنلاین: صدراعظم آلمان در پیام خود به مناسبت آغاز سال نو، خواستار همبستگی بیشتر در کشور خود و در سطح جهان شد. او گفت ما تنها وقتی که با هم هستیم و با دیگران در خارج مرزهای خود همکاری کنیم، می‌توانیم از پس چالش‌های زمانه برآییم.

آنگلا مركل

به گزارش دویچه وله، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در پیام خود به مناسبت آغاز سال ۲۰۱۹، تغییرات اقلیمی، مهاجرت و تروریسم بین‌المللی را چالش‌های سرنوشت‌ساز حال حاضر جهان خواند و گفت تنها با همبستگی ملی و بین‌المللی می‌توان بر این چالش‌ها غلبه کرد.

رسانه‌های آلمان از نخستین دقایق روز دوشنبه ۳۱ دسامبر پیام صدراعظم آلمان به مناسبت سال نو میلادی را منتشر کردند. صدراعظم آلمان در پیام خود تاکید کرد ما زمانی می‌توانیم این چالش‌های مهم را در راستای منافع خود حل‌وفصل کنیم که منافع دیگران را نیز مدنظر قرار دهیم. مرکل گفت: این درس و آموزه‌ی  دو جنگ جهانی در قرن  بیستم بود. به گفته صدراعظم آلمان، متاسفانه امروز  این آموزه مورد توجه همه کشورها نیست.

خانم مرکل با اشاره به این که "برخی همکاری‌های بین‌المللی عملا کنار گذاشته شده" اعلام کرد که آلمان از اول ژانویه با دراختیار گرفتن یک کرسی در  شورای امنیت، نیروی  خود را صرف راه‌حل‌های همگانی برای چالش‌های جهانی خواهد کرد.

صدراعظم آلمان در پیام خود به مناسبت آغاز سال نو، همچنین به موضوع طولانی‌شدن تشکیل دولت پس از انتخابات سراسری سپتامبر ۲۰۱۷ در آلمان و تنش‌های میان خود او و هورست زهوفر، وزیر کشورش در تابستان گذشته بر مسئله مهاجرت اشاره کرد. مرکل خطاب به شهروندان آلمان گفت: «می‌دانم که بسیاری از شما از دست دولت ناراحت هستید. ما در دولت بیش از حد با خودمان درگیر شدیم.»

خانم مرکل کناره‌گیری خود از رهبری حزب دموکرات‌ مسیحی را آغازی نو خواند که خود او شخصا شروع کرده است. در این ارتباط او تاکید کرد: «دموکراسی با تغییر  زنده می‌ماند و ما نیز تابع زمان هستیم.»

صدراعظم آلمان در سخنرانی خود از  پلیس و سربازان آلمان، از شهروندانی که در  بخش‌های نجات و اورژانس در آتش‌نشانی و بیمارستان‌ها برای نجات و مراقبت از دیگران کار و فعالیت می‌کنند قدردانی کرد.

صدراعظم آلمان از شهروندان کشورش خواست در انتخابات پارلمان اروپا در ماه مه شرکت کنند و با این مشارکت سهم خود را برای آنکه اتحادیه اروپا در آینده نیز  "پروژه‌ای برای صلح، رفاه و امنیت" باقی بماند ایفا نمایند.

آنگلا مرکل در پایان پیام خود به مسایل داخلی آلمان و به مواردی اشاره کرد که در دستور کار دولت او در سال جدید قرار دارد. او از جمله از دیجیتالی کردن بخش‌های مختلف و تقاضا برای ایجاد شرایط برابر زندگی در شهرها و ایالت‌های مختلف آلمان سخن گفت. او تاکید کرد که دولت در این زمینه‌ها دنبال بهترین‌ راه‌حل‌هاست.

او از بدتر شدن فضای اجتماعی کشورش در سال ۲۰۱۸ ابراز نگرانی کرد اما تاکید کرد: «وقتی که به ارزش‌هایمان باور داریم و برای تحقق ایده‌هایمان با قدرت تلاش می‌کنیم، آنجا همیشه چیزی‌های تازه و خوب به‌وجود می‌آیند.»

کد خبر 427063

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha