همشهری آنلاین: یک زن آلمانی عضو داعش به اتهام تشنگی دادن به دخترک پنج ساله زیر آفتاب سوزان و کشتن او در عراق در سرزمین مادری خود محاکمه می‌شود.

دخترك عراقي تحت اشغال داعش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اف‌پی، جنیفر ۲۷ ساله که سال ۲۰۱۵ در شهر موصل در شمال عراق زندگی می‌کرد، همراه شوهرش دختری پنج ساله را به عنوان برده خانگی خریده بود. وقتی دخترک بیمار شد و تشک خود را خیس کرد، مرد او را زیر آفتاب سوزان گذاشت تا تنبیه شود و این تنبیه آنقدر ادامه یافت تا دختر بیچاره از شدت تشنگی از دنیا رفت.

دادستان‌های فدرال در آلمان معتقدند جنیفر می‌توانست مانع مرگ دخترک شود اما جان او را نجات نداد. حالا این عضو پیشین دولت اسلامی عراق و شام (داعش) متهم به جنایت جنگی، قتل و جرایم مرتبط با حمل سلاح شده و باید در دادگاه مونیخ پاسخگوی عملکرد خود در دوران حضور در عراق تحت اشغال نیروهای داعش باشد.

جنیفر نخستین بار در اوت ۲۰۱۴ خاک آلمان را ترک کرد و با عبور از ترکیه و سوریه به شمال عراق رسید. او یک ماه بعد به نیروهای داعش پیوست و مسئولیت نظارت بر بوستان‌های شهری را در دو شهر تحت اشغال فلوجه و موصل بر عهده گرفت. آلمانی عضو داعش موظف بود بر شیوه لباس پوشیدن مردم به ویژه زنان نظارت کند تا مبادا خلاف ارزش‌های مورد پسند مسئولان داعشی رفتار کنند.

چند ماه پس از مرگ برده پنج ساله، جنیفر در ژانویه ۲۰۱۶ به سفارت آلمان در آنکارا رفت و درخواست مدارک هویتی تازه کرد. نیروهای امنیتی ترکیه او را دستگیر کردند و چند روز بعد به آلمان بازگرداندند اما کمبود مدارک باعث شد جنیفر اجازه یابد به خانه خود در ایالت ساکسونی بازگردد. با این حال، تلاش دوباره زن آلمانی برای پیوستن به داعش و سفر به سوریه در تابستان امسال پلیس آلمان را برای دستگیری جنیفر مجاب کرد.

هنوز تاریخ دقیق محاکمه عضو آلمانی داعش مشخص نشده است. به نظر می‌رسد اگر اتهام‌ها اثبات و او محکوم شود، حکمی به اندازه حبس ابد در انتظارش خواهد بود.

کد خبر 426852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha